Spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Cooperation of Family and School at the Beginning of School Attendance
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84816Identifiers
Study Information System: 175123
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Horáčková, Klára
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 5. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
rodina, škola, učitel, spolupráce, komunikace, očekávání, Začít spolu, Rodiče vítániKeywords (English)
Family, school, teacher, cooperation, communication, expectation, "Začít spolu","Rodiče vítáni"Diplomová práce se zabývá spoluprací mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako na výchovně-vzdělávací instituci. Popisuje zakotvení spolupráce mezi rodinou a školou v závazných dokumentech pro vzdělávání a představuje principy a možné limity. Zabývá se také očekáváním a obavami rodičů a učitelů. Představuje programy a iniciativy podporující spolupráci školy s rodinou, mezi které patří Rodiče vítáni a Začít spolu. Empirická část se zabývá výzkumem mapujícím konkrétní formy spolupráce školy s rodiči na konkrétní základní škole, a to především na prvním stupni dané školy. Výzkum je realizován pomocí dotazníkového šetření, polostrukturovaných rozhovorů a zúčastněného pozorování.
The diploma thesis deals with cooperation between family and school at the beginning of the education. The theoretical part is focused on the family and the school such as an educational institution. It describes a fixing cooperation between family and school in the obligatory documents for the education and represents principles and possible limits. It also deals with an expectaion and parent's and teacher's worries. It represents programmes and initiatives be supported to cooperation with school with family for example "Rodiče vítáni" and "Začít spolu". The empiric part deals with research, which watches a particular forms of cooperation the school with parents on the particular secondary school, mainly on the first school. The research is created by questionnaire, an interview and an observation.