Spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Cooperation of Family and School at the Beginning of School Attendance
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84816Identifikátory
SIS: 175123
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horáčková, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
25. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
rodina, škola, učitel, spolupráce, komunikace, očekávání, Začít spolu, Rodiče vítániKlíčová slova (anglicky)
Family, school, teacher, cooperation, communication, expectation, "Začít spolu","Rodiče vítáni"Diplomová práce se zabývá spoluprací mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako na výchovně-vzdělávací instituci. Popisuje zakotvení spolupráce mezi rodinou a školou v závazných dokumentech pro vzdělávání a představuje principy a možné limity. Zabývá se také očekáváním a obavami rodičů a učitelů. Představuje programy a iniciativy podporující spolupráci školy s rodinou, mezi které patří Rodiče vítáni a Začít spolu. Empirická část se zabývá výzkumem mapujícím konkrétní formy spolupráce školy s rodiči na konkrétní základní škole, a to především na prvním stupni dané školy. Výzkum je realizován pomocí dotazníkového šetření, polostrukturovaných rozhovorů a zúčastněného pozorování.
The diploma thesis deals with cooperation between family and school at the beginning of the education. The theoretical part is focused on the family and the school such as an educational institution. It describes a fixing cooperation between family and school in the obligatory documents for the education and represents principles and possible limits. It also deals with an expectaion and parent's and teacher's worries. It represents programmes and initiatives be supported to cooperation with school with family for example "Rodiče vítáni" and "Začít spolu". The empiric part deals with research, which watches a particular forms of cooperation the school with parents on the particular secondary school, mainly on the first school. The research is created by questionnaire, an interview and an observation.