Show simple item record

Cooperation of Family and School at the Beginning of School Attendance
dc.contributor.advisorKargerová, Jana
dc.creatorJelínková, Martina
dc.date.accessioned2017-06-15T07:39:35Z
dc.date.available2017-06-15T07:39:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84816
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with cooperation between family and school at the beginning of the education. The theoretical part is focused on the family and the school such as an educational institution. It describes a fixing cooperation between family and school in the obligatory documents for the education and represents principles and possible limits. It also deals with an expectaion and parent's and teacher's worries. It represents programmes and initiatives be supported to cooperation with school with family for example "Rodiče vítáni" and "Začít spolu". The empiric part deals with research, which watches a particular forms of cooperation the school with parents on the particular secondary school, mainly on the first school. The research is created by questionnaire, an interview and an observation.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá spoluprací mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako na výchovně-vzdělávací instituci. Popisuje zakotvení spolupráce mezi rodinou a školou v závazných dokumentech pro vzdělávání a představuje principy a možné limity. Zabývá se také očekáváním a obavami rodičů a učitelů. Představuje programy a iniciativy podporující spolupráci školy s rodinou, mezi které patří Rodiče vítáni a Začít spolu. Empirická část se zabývá výzkumem mapujícím konkrétní formy spolupráce školy s rodiči na konkrétní základní škole, a to především na prvním stupni dané školy. Výzkum je realizován pomocí dotazníkového šetření, polostrukturovaných rozhovorů a zúčastněného pozorování.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectočekávánícs_CZ
dc.subjectZačít spolucs_CZ
dc.subjectRodiče vítánics_CZ
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectexpectationen_US
dc.subject"Začít spolu","Rodiče vítáni"en_US
dc.titleSpolupráce rodiny a školy na počátku školní docházkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-25
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId175123
dc.title.translatedCooperation of Family and School at the Beginning of School Attendanceen_US
dc.contributor.refereeHoráčková, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá spoluprací mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako na výchovně-vzdělávací instituci. Popisuje zakotvení spolupráce mezi rodinou a školou v závazných dokumentech pro vzdělávání a představuje principy a možné limity. Zabývá se také očekáváním a obavami rodičů a učitelů. Představuje programy a iniciativy podporující spolupráci školy s rodinou, mezi které patří Rodiče vítáni a Začít spolu. Empirická část se zabývá výzkumem mapujícím konkrétní formy spolupráce školy s rodiči na konkrétní základní škole, a to především na prvním stupni dané školy. Výzkum je realizován pomocí dotazníkového šetření, polostrukturovaných rozhovorů a zúčastněného pozorování.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with cooperation between family and school at the beginning of the education. The theoretical part is focused on the family and the school such as an educational institution. It describes a fixing cooperation between family and school in the obligatory documents for the education and represents principles and possible limits. It also deals with an expectaion and parent's and teacher's worries. It represents programmes and initiatives be supported to cooperation with school with family for example "Rodiče vítáni" and "Začít spolu". The empiric part deals with research, which watches a particular forms of cooperation the school with parents on the particular secondary school, mainly on the first school. The research is created by questionnaire, an interview and an observation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV