Marketingová strategie farmaceutické firmy léku na hypertenzi
Marketing strategy of pharmaceutical company for its hypertension drug
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84585Identifiers
Study Information System: 70327
Collections
- Kvalifikační práce [6509]
Author
Advisor
Referee
Bálková, Olga
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Management and Supervision in Social and Health Care Organizations
Department
Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisations
Date of defense
19. 3. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tématem diplomové práce je marketingová strategie farmaceutické firmy léku na hypertenzi. Teoretická část obsahuje informace o podstatě marketingu, vysvětluje jeho vývoj, význam, obsah, obchodní a marketingovou strategii. Dále se zabývá marketingovým výzkumem, inovací v marketingu a propagací značky. Důležitou součástí je jedna z podkapitol, která přináší informace o marketingu ve farmacii a jeho specifikách. Ve stručnosti je popsána i problematika hypertenze a antihypertenziv a popis společnosti sanofi-aventis, s.r.o. Praktická část je zaměřena na dvě hlavní oblasti. První se zabývá analýzou společnosti, marketingovým mixem, analýzou vnitřního a vnějšího prostředí. Druhá oblast obsahuje kvantitativní výzkum, jeho průběh a seznamuje nás s jeho výsledky. Praktická část je doplněna návrhy na zlepšení, které vycházejí z teoretických poznatků, z analýzy současné situace a z výsledků kvantitativního výzkumu.
The topic of the dissertation is a marketing strategy of pharmaceutical company for its hypertension drug. The theoretical part includes information regarding the fundamentals of marketing as it explains its development, role, content, commercial and marketing strategy. Further on it adresses marketing research, inovation and promotion of a trade mark. A particularly important section is the subchapter providing information about marketing in pharmaceutics and its specifics. The issues regarding hypertension and the anti-hypertensives are being briefly described as well as the company sanofi-aventis, s.r.o. The practical part is focused at two main areas. The first considers the analysis of the society, marketing mix and the analysis of the inner and outer environment. The second part deals with quantitative research with its process and introduces us to its results. The practical part is being complemented with proposals for improvements, which emerge from the theoretical findings, from the analysis of the present situation and from the results of the quantitative research.