Show simple item record

Marketing strategy of pharmaceutical company for its hypertension drug
dc.contributor.advisorTrpišovský, Milan
dc.creatorBurešová, Lenka
dc.date.accessioned2020-08-25T17:03:15Z
dc.date.available2020-08-25T17:03:15Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84585
dc.description.abstractThe topic of the dissertation is a marketing strategy of pharmaceutical company for its hypertension drug. The theoretical part includes information regarding the fundamentals of marketing as it explains its development, role, content, commercial and marketing strategy. Further on it adresses marketing research, inovation and promotion of a trade mark. A particularly important section is the subchapter providing information about marketing in pharmaceutics and its specifics. The issues regarding hypertension and the anti-hypertensives are being briefly described as well as the company sanofi-aventis, s.r.o. The practical part is focused at two main areas. The first considers the analysis of the society, marketing mix and the analysis of the inner and outer environment. The second part deals with quantitative research with its process and introduces us to its results. The practical part is being complemented with proposals for improvements, which emerge from the theoretical findings, from the analysis of the present situation and from the results of the quantitative research.en_US
dc.description.abstractTématem diplomové práce je marketingová strategie farmaceutické firmy léku na hypertenzi. Teoretická část obsahuje informace o podstatě marketingu, vysvětluje jeho vývoj, význam, obsah, obchodní a marketingovou strategii. Dále se zabývá marketingovým výzkumem, inovací v marketingu a propagací značky. Důležitou součástí je jedna z podkapitol, která přináší informace o marketingu ve farmacii a jeho specifikách. Ve stručnosti je popsána i problematika hypertenze a antihypertenziv a popis společnosti sanofi-aventis, s.r.o. Praktická část je zaměřena na dvě hlavní oblasti. První se zabývá analýzou společnosti, marketingovým mixem, analýzou vnitřního a vnějšího prostředí. Druhá oblast obsahuje kvantitativní výzkum, jeho průběh a seznamuje nás s jeho výsledky. Praktická část je doplněna návrhy na zlepšení, které vycházejí z teoretických poznatků, z analýzy současné situace a z výsledků kvantitativního výzkumu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleMarketingová strategie farmaceutické firmy léku na hypertenzics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-03-19
dc.description.departmentKatedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId70327
dc.title.translatedMarketing strategy of pharmaceutical company for its hypertension drugen_US
dc.contributor.refereeBálková, Olga
dc.identifier.aleph001123411
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je marketingová strategie farmaceutické firmy léku na hypertenzi. Teoretická část obsahuje informace o podstatě marketingu, vysvětluje jeho vývoj, význam, obsah, obchodní a marketingovou strategii. Dále se zabývá marketingovým výzkumem, inovací v marketingu a propagací značky. Důležitou součástí je jedna z podkapitol, která přináší informace o marketingu ve farmacii a jeho specifikách. Ve stručnosti je popsána i problematika hypertenze a antihypertenziv a popis společnosti sanofi-aventis, s.r.o. Praktická část je zaměřena na dvě hlavní oblasti. První se zabývá analýzou společnosti, marketingovým mixem, analýzou vnitřního a vnějšího prostředí. Druhá oblast obsahuje kvantitativní výzkum, jeho průběh a seznamuje nás s jeho výsledky. Praktická část je doplněna návrhy na zlepšení, které vycházejí z teoretických poznatků, z analýzy současné situace a z výsledků kvantitativního výzkumu.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the dissertation is a marketing strategy of pharmaceutical company for its hypertension drug. The theoretical part includes information regarding the fundamentals of marketing as it explains its development, role, content, commercial and marketing strategy. Further on it adresses marketing research, inovation and promotion of a trade mark. A particularly important section is the subchapter providing information about marketing in pharmaceutics and its specifics. The issues regarding hypertension and the anti-hypertensives are being briefly described as well as the company sanofi-aventis, s.r.o. The practical part is focused at two main areas. The first considers the analysis of the society, marketing mix and the analysis of the inner and outer environment. The second part deals with quantitative research with its process and introduces us to its results. The practical part is being complemented with proposals for improvements, which emerge from the theoretical findings, from the analysis of the present situation and from the results of the quantitative research.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011234110106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV