Marketingová strategie farmaceutické firmy léku na hypertenzi
Marketing strategy of pharmaceutical company for its hypertension drug
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84585Identifikátory
SIS: 70327
Kolekce
- Kvalifikační práce [6567]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bálková, Olga
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích
Katedra / ústav / klinika
Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích
Datum obhajoby
19. 3. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tématem diplomové práce je marketingová strategie farmaceutické firmy léku na hypertenzi. Teoretická část obsahuje informace o podstatě marketingu, vysvětluje jeho vývoj, význam, obsah, obchodní a marketingovou strategii. Dále se zabývá marketingovým výzkumem, inovací v marketingu a propagací značky. Důležitou součástí je jedna z podkapitol, která přináší informace o marketingu ve farmacii a jeho specifikách. Ve stručnosti je popsána i problematika hypertenze a antihypertenziv a popis společnosti sanofi-aventis, s.r.o. Praktická část je zaměřena na dvě hlavní oblasti. První se zabývá analýzou společnosti, marketingovým mixem, analýzou vnitřního a vnějšího prostředí. Druhá oblast obsahuje kvantitativní výzkum, jeho průběh a seznamuje nás s jeho výsledky. Praktická část je doplněna návrhy na zlepšení, které vycházejí z teoretických poznatků, z analýzy současné situace a z výsledků kvantitativního výzkumu.
The topic of the dissertation is a marketing strategy of pharmaceutical company for its hypertension drug. The theoretical part includes information regarding the fundamentals of marketing as it explains its development, role, content, commercial and marketing strategy. Further on it adresses marketing research, inovation and promotion of a trade mark. A particularly important section is the subchapter providing information about marketing in pharmaceutics and its specifics. The issues regarding hypertension and the anti-hypertensives are being briefly described as well as the company sanofi-aventis, s.r.o. The practical part is focused at two main areas. The first considers the analysis of the society, marketing mix and the analysis of the inner and outer environment. The second part deals with quantitative research with its process and introduces us to its results. The practical part is being complemented with proposals for improvements, which emerge from the theoretical findings, from the analysis of the present situation and from the results of the quantitative research.