Zobrazit minimální záznam

The current discourse of sex education in elementary schools in the Czech Republic
dc.contributor.advisorSokolová, Věra
dc.creatorZvolská, Lenka
dc.date.accessioned2020-08-26T09:47:34Z
dc.date.available2020-08-26T09:47:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84171
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o sexuální výchově v kontextu současného vzdělávání v rámci základních českých škol. Práce se soustředí na sexuální výchovu z genderové perspektivy, přičemž zkoumá její pojetí ze strany Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, a to prostřednictvím dvou vybraných materiálů, konkrétně Doporučení MŠMT k realizaci sexuální výchovy v základních školách (2010) a Sexuální výchova - vybraná témata (2009), které se vztahují k tématice sexuální výchovy na českých základních školách a které jsou z pozice instituce státu předkládány jako podklad pro realizaci tohoto předmětu. Stanoveným cílem této práce je zhodnocení možných diskurzů, které zvolenými materiály mohou prostupovat a ovlivňovat tím tak celkovou podobu a realizaci sexuální výchovy v českých školách. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž v první, části teoretické, je definována sexuální výchova a další relevantní pojmové aparáty v rámci tohoto předmětu. Současně je zde blíže pojednáno o významu, cíli, principech a obsahu sexuální výchovy. Část teoretická také sexuální výchovu kontextualizuje v rámci České republiky a českého vzdělávacího systému, popisuje funkci a vliv školy a rodiny včetně socializačního procesu probíhajícího v těchto dvou prostředích a vztahuje celou problematiku k re/produkci genderových...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o sexuální výchově v kontextu současného vzdělávání v rámci základních českých škol. Práce se soustředí na sexuální výchovu z genderové perspektivy, přičemž zkoumá její pojetí ze strany Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, a to prostřednictvím dvou vybraných materiálů, konkrétně Doporučení MŠMT k realizaci sexuální výchovy v základních školách (2010) a Sexuální výchova - vybraná témata (2009), které se vztahují k tématice sexuální výchovy na českých základních školách a které jsou z pozice instituce státu předkládány jako podklad pro realizaci tohoto předmětu. Stanoveným cílem této práce je zhodnocení možných diskurzů, které zvolenými materiály mohou prostupovat a ovlivňovat tím tak celkovou podobu a realizaci sexuální výchovy v českých školách. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž v první, části teoretické, je definována sexuální výchova a další relevantní pojmové aparáty v rámci tohoto předmětu. Současně je zde blíže pojednáno o významu, cíli, principech a obsahu sexuální výchovy. Část teoretická také sexuální výchovu kontextualizuje v rámci České republiky a českého vzdělávacího systému, popisuje funkci a vliv školy a rodiny včetně socializačního procesu probíhajícího v těchto dvou prostředích a vztahuje celou problematiku k re/produkci genderových...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleSoučasný diskurz sexuální výchovy na základní škole v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-16
dc.description.departmentKatedra genderových studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Gender Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId127869
dc.title.translatedThe current discourse of sex education in elementary schools in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeKobová, Ĺubica
dc.identifier.aleph002028063
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra genderových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Gender Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o sexuální výchově v kontextu současného vzdělávání v rámci základních českých škol. Práce se soustředí na sexuální výchovu z genderové perspektivy, přičemž zkoumá její pojetí ze strany Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, a to prostřednictvím dvou vybraných materiálů, konkrétně Doporučení MŠMT k realizaci sexuální výchovy v základních školách (2010) a Sexuální výchova - vybraná témata (2009), které se vztahují k tématice sexuální výchovy na českých základních školách a které jsou z pozice instituce státu předkládány jako podklad pro realizaci tohoto předmětu. Stanoveným cílem této práce je zhodnocení možných diskurzů, které zvolenými materiály mohou prostupovat a ovlivňovat tím tak celkovou podobu a realizaci sexuální výchovy v českých školách. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž v první, části teoretické, je definována sexuální výchova a další relevantní pojmové aparáty v rámci tohoto předmětu. Současně je zde blíže pojednáno o významu, cíli, principech a obsahu sexuální výchovy. Část teoretická také sexuální výchovu kontextualizuje v rámci České republiky a českého vzdělávacího systému, popisuje funkci a vliv školy a rodiny včetně socializačního procesu probíhajícího v těchto dvou prostředích a vztahuje celou problematiku k re/produkci genderových...cs_CZ
uk.abstract.enDiplomová práce pojednává o sexuální výchově v kontextu současného vzdělávání v rámci základních českých škol. Práce se soustředí na sexuální výchovu z genderové perspektivy, přičemž zkoumá její pojetí ze strany Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, a to prostřednictvím dvou vybraných materiálů, konkrétně Doporučení MŠMT k realizaci sexuální výchovy v základních školách (2010) a Sexuální výchova - vybraná témata (2009), které se vztahují k tématice sexuální výchovy na českých základních školách a které jsou z pozice instituce státu předkládány jako podklad pro realizaci tohoto předmětu. Stanoveným cílem této práce je zhodnocení možných diskurzů, které zvolenými materiály mohou prostupovat a ovlivňovat tím tak celkovou podobu a realizaci sexuální výchovy v českých školách. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž v první, části teoretické, je definována sexuální výchova a další relevantní pojmové aparáty v rámci tohoto předmětu. Současně je zde blíže pojednáno o významu, cíli, principech a obsahu sexuální výchovy. Část teoretická také sexuální výchovu kontextualizuje v rámci České republiky a českého vzdělávacího systému, popisuje funkci a vliv školy a rodiny včetně socializačního procesu probíhajícího v těchto dvou prostředích a vztahuje celou problematiku k re/produkci genderových...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020280630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV