Současný diskurz sexuální výchovy na základní škole v České republice
The current discourse of sex education in elementary schools in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84171Identifiers
Study Information System: 127869
Collections
- Kvalifikační práce [6408]
Author
Advisor
Referee
Kobová, Ĺubica
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Gender Studies
Department
Department of Gender Studies
Date of defense
16. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce pojednává o sexuální výchově v kontextu současného vzdělávání v rámci základních českých škol. Práce se soustředí na sexuální výchovu z genderové perspektivy, přičemž zkoumá její pojetí ze strany Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, a to prostřednictvím dvou vybraných materiálů, konkrétně Doporučení MŠMT k realizaci sexuální výchovy v základních školách (2010) a Sexuální výchova - vybraná témata (2009), které se vztahují k tématice sexuální výchovy na českých základních školách a které jsou z pozice instituce státu předkládány jako podklad pro realizaci tohoto předmětu. Stanoveným cílem této práce je zhodnocení možných diskurzů, které zvolenými materiály mohou prostupovat a ovlivňovat tím tak celkovou podobu a realizaci sexuální výchovy v českých školách. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž v první, části teoretické, je definována sexuální výchova a další relevantní pojmové aparáty v rámci tohoto předmětu. Současně je zde blíže pojednáno o významu, cíli, principech a obsahu sexuální výchovy. Část teoretická také sexuální výchovu kontextualizuje v rámci České republiky a českého vzdělávacího systému, popisuje funkci a vliv školy a rodiny včetně socializačního procesu probíhajícího v těchto dvou prostředích a vztahuje celou problematiku k re/produkci genderových...
Diplomová práce pojednává o sexuální výchově v kontextu současného vzdělávání v rámci základních českých škol. Práce se soustředí na sexuální výchovu z genderové perspektivy, přičemž zkoumá její pojetí ze strany Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, a to prostřednictvím dvou vybraných materiálů, konkrétně Doporučení MŠMT k realizaci sexuální výchovy v základních školách (2010) a Sexuální výchova - vybraná témata (2009), které se vztahují k tématice sexuální výchovy na českých základních školách a které jsou z pozice instituce státu předkládány jako podklad pro realizaci tohoto předmětu. Stanoveným cílem této práce je zhodnocení možných diskurzů, které zvolenými materiály mohou prostupovat a ovlivňovat tím tak celkovou podobu a realizaci sexuální výchovy v českých školách. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž v první, části teoretické, je definována sexuální výchova a další relevantní pojmové aparáty v rámci tohoto předmětu. Současně je zde blíže pojednáno o významu, cíli, principech a obsahu sexuální výchovy. Část teoretická také sexuální výchovu kontextualizuje v rámci České republiky a českého vzdělávacího systému, popisuje funkci a vliv školy a rodiny včetně socializačního procesu probíhajícího v těchto dvou prostředích a vztahuje celou problematiku k re/produkci genderových...