Současný diskurz sexuální výchovy na základní škole v České republice
The current discourse of sex education in elementary schools in the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84171Identifikátory
SIS: 127869
Kolekce
- Kvalifikační práce [6555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kobová, Ĺubica
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
16. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce pojednává o sexuální výchově v kontextu současného vzdělávání v rámci základních českých škol. Práce se soustředí na sexuální výchovu z genderové perspektivy, přičemž zkoumá její pojetí ze strany Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, a to prostřednictvím dvou vybraných materiálů, konkrétně Doporučení MŠMT k realizaci sexuální výchovy v základních školách (2010) a Sexuální výchova - vybraná témata (2009), které se vztahují k tématice sexuální výchovy na českých základních školách a které jsou z pozice instituce státu předkládány jako podklad pro realizaci tohoto předmětu. Stanoveným cílem této práce je zhodnocení možných diskurzů, které zvolenými materiály mohou prostupovat a ovlivňovat tím tak celkovou podobu a realizaci sexuální výchovy v českých školách. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž v první, části teoretické, je definována sexuální výchova a další relevantní pojmové aparáty v rámci tohoto předmětu. Současně je zde blíže pojednáno o významu, cíli, principech a obsahu sexuální výchovy. Část teoretická také sexuální výchovu kontextualizuje v rámci České republiky a českého vzdělávacího systému, popisuje funkci a vliv školy a rodiny včetně socializačního procesu probíhajícího v těchto dvou prostředích a vztahuje celou problematiku k re/produkci genderových...
Diplomová práce pojednává o sexuální výchově v kontextu současného vzdělávání v rámci základních českých škol. Práce se soustředí na sexuální výchovu z genderové perspektivy, přičemž zkoumá její pojetí ze strany Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, a to prostřednictvím dvou vybraných materiálů, konkrétně Doporučení MŠMT k realizaci sexuální výchovy v základních školách (2010) a Sexuální výchova - vybraná témata (2009), které se vztahují k tématice sexuální výchovy na českých základních školách a které jsou z pozice instituce státu předkládány jako podklad pro realizaci tohoto předmětu. Stanoveným cílem této práce je zhodnocení možných diskurzů, které zvolenými materiály mohou prostupovat a ovlivňovat tím tak celkovou podobu a realizaci sexuální výchovy v českých školách. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž v první, části teoretické, je definována sexuální výchova a další relevantní pojmové aparáty v rámci tohoto předmětu. Současně je zde blíže pojednáno o významu, cíli, principech a obsahu sexuální výchovy. Část teoretická také sexuální výchovu kontextualizuje v rámci České republiky a českého vzdělávacího systému, popisuje funkci a vliv školy a rodiny včetně socializačního procesu probíhajícího v těchto dvou prostředích a vztahuje celou problematiku k re/produkci genderových...