Zobrazit minimální záznam

Analysis of queer child through the movie
dc.contributor.advisorKolářová, Kateřina
dc.creatorKašparová, Šárka
dc.date.accessioned2020-08-25T12:12:18Z
dc.date.available2020-08-25T12:12:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83939
dc.description.abstractDiploma thesis with the title "Analysis of queer child through the movie" is situated to the context of queer theories. These theories are discussed through the movie "Tomboy" (2011). Theoretical part of the thesis discusses fundamental theoretical background including attitudes towards to concept of gender within gender studies. The thesis is also focused on the theory of performativity and also discusses the normative socialization of children and their nonconformist behaviors. Key opinions to queer theories in context of sexuality and identity are introduced in this part of the thesis. I also present Stockton's arguments on queer child. Research section presents methodological part of analysis of the movie Tomboy. It also presents the specific method, which is Stuart Hall's theory of representation. In the analysis of the movie there are major themes reflected - how the category of gender, queerness, sexuality and identity are constructed in the context of queer child. Keywords Queer, performativity, childhood, socialization, gender, jinakost, identity, sexuality, film, stereotypes.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem "Analýza queer dětství prostřednictvím filmu" je situována do kontextu queer teorií, přičemž tyto teorie jsou uplatněny v souvislosti s filmem "Tomboy" (2011). Teoretická část práce nejprve diskutuje zásadní teoretická východiska včetně přístupů k genderu v rámci genderových studií. Poté se zaměřuje především na teorii performativity. Rovněž zde je zaměřena pozornost na normativní socializaci dětí s ohledem na jejich nekonformní projevy. V této části práce jsou uvedeny i stěžejní stanoviska queer teorií v souvislosti se sexualitou a identitou. Tématizují se zde také argumenty Stockton, která diskutuje queer dětství. Výzkumná část práce představuje metodologický rámec analýzy filmu Tomboy i konkrétní metodu, kterou je teorie reprezentace Stuarta Halla. V rámci analýzy filmu jsou reflektována zásadní témata a sice, jak jsou ve filmu konstruovány kategorie gender, jinakost, sexualita a identita ve vztahu ke queer dětství. Klíčová slova Queer, performativita, dětství, socializace, gender, jinakost, identita, sexualita, film, stereotypy.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectQueeren_US
dc.subjectperformativityen_US
dc.subjectchildhood socializationen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectjinakosten_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectsexualityen_US
dc.subjectfilm stereotypesen_US
dc.subjectQueercs_CZ
dc.subjectperformativitacs_CZ
dc.subjectdětstvícs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectjinakostcs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectsexualitacs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.titleAnalýza queer dětství prostřednictvím filmucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-27
dc.description.departmentKatedra genderových studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Gender Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId127847
dc.title.translatedAnalysis of queer child through the movieen_US
dc.contributor.refereeSokolová, Věra
dc.identifier.aleph002106457
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra genderových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Gender Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem "Analýza queer dětství prostřednictvím filmu" je situována do kontextu queer teorií, přičemž tyto teorie jsou uplatněny v souvislosti s filmem "Tomboy" (2011). Teoretická část práce nejprve diskutuje zásadní teoretická východiska včetně přístupů k genderu v rámci genderových studií. Poté se zaměřuje především na teorii performativity. Rovněž zde je zaměřena pozornost na normativní socializaci dětí s ohledem na jejich nekonformní projevy. V této části práce jsou uvedeny i stěžejní stanoviska queer teorií v souvislosti se sexualitou a identitou. Tématizují se zde také argumenty Stockton, která diskutuje queer dětství. Výzkumná část práce představuje metodologický rámec analýzy filmu Tomboy i konkrétní metodu, kterou je teorie reprezentace Stuarta Halla. V rámci analýzy filmu jsou reflektována zásadní témata a sice, jak jsou ve filmu konstruovány kategorie gender, jinakost, sexualita a identita ve vztahu ke queer dětství. Klíčová slova Queer, performativita, dětství, socializace, gender, jinakost, identita, sexualita, film, stereotypy.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis with the title "Analysis of queer child through the movie" is situated to the context of queer theories. These theories are discussed through the movie "Tomboy" (2011). Theoretical part of the thesis discusses fundamental theoretical background including attitudes towards to concept of gender within gender studies. The thesis is also focused on the theory of performativity and also discusses the normative socialization of children and their nonconformist behaviors. Key opinions to queer theories in context of sexuality and identity are introduced in this part of the thesis. I also present Stockton's arguments on queer child. Research section presents methodological part of analysis of the movie Tomboy. It also presents the specific method, which is Stuart Hall's theory of representation. In the analysis of the movie there are major themes reflected - how the category of gender, queerness, sexuality and identity are constructed in the context of queer child. Keywords Queer, performativity, childhood, socialization, gender, jinakost, identity, sexuality, film, stereotypes.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021064570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV