Marketingový výzkum motivace k návštěvnosti fanoušků FK Dukla Praha na zápasech
Marketing research of motivation to attendance of fans FK Dukla Praha on matches
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83622Identifiers
Study Information System: 162904
Collections
- Kvalifikační práce [8927]
Author
Advisor
Referee
Janák, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 5. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
motivace, fanoušek, divák, fotbal, návštěvnost, marketingový výzkum, interview, motivační faktory, sportovní klubKeywords (English)
motivation, fan, audience, football, attendance, marketing research, interview, motivation factors, sports clubNázev: Marketingový výzkum motivace k návštěvnosti fanoušků FK Dukla Praha na zápasech Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit na základě marketingového výzkumu příčiny nízké návštěvnosti na domácích zápasech FK Dukla Praha. Metody: Marketingový výzkum se skládá z kvalitativních metod. K získání potřebných dat byla použita metoda elektronického dotazníku, osobního dotazování a interview. Dotazování fanoušků FK Dukla Praha probíhalo pomocí elektronického dotazníku zveřejněného na serveru Vyplňto.cz. Při měření motivačních faktoru u fanoušků FK Dukla Praha byla využita část dotazníku od Al-Thibiti (2004). Dotazování veřejnosti proběhlo formou osobního dotazování. Interview bylo realizováno hloubkovým individuálním rozhovorem a bylo provedeno s marketingovým manažerem Ing. Vladimírem Šmírem. Pro interpretaci získaných dat byla provedena statistická analýza. Výsledky: Výsledky výzkumu ukázaly mnoho příčin, které odrazují fotbalové diváky navštívit fotbalová utkání FK Dukla Praha. Největšími příčinami jsou nevyhovující termíny a čas utkání, odliv jedné generace fanoušků FK Dukla Praha, nevyhovující stadion, herní kvalita a špatný přístup na stadion. Klub má o příčinách dostatečné informace a v současné době se snaží nepříznivou situaci napravit. Klíčová slova: motivace, fanoušek, divák, fotbal,...
Title: Marketing research of motivation to attendance of fans FK Dukla Praha on matches. Objectives: The main target of this thesis is to reveal the cause of low attendance at local matches of FC Dukla Praha, based on marketing research. Methods: Marketing research consists of qualitative methods. For acquiring the necessary data, methods of electronic questionnaire, personal enquiry and interview were used. FC Dukla Praha fans inquiry was conducted by a method of electronic questionnaire on server Vyplňto.cz. During FC Dukla Praha fans motivation factor measurement, a part of Al-Thibiti (2004) questionnaire was used. The people enquiry was conducted by a method of personal enquiry. The interview was conducted as an in-depth individual talk supervised by Ing. Vladimír Šmíro, marketing manager. The statistics analysis was implemented for the gained data interpretation. Results: The results of this research revealed many reasons that lead to descending number of the audience of FC Dukla Praha matches. The most serious ones are unsuitable terms and times of the matches, the whole generation of FC Dukla Praha fans outflow, unsuitable premises, quality of performances and difficult access to the pitch/stadium. The club received sufficient information and at present, they try to remedy this negative...