Digitalizace a její vliv na tištěná média. Případová studie na vybraných českých tiskovinách.
Digitization and its impact on the print media. Case study of selected Czech periodicals.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83280Identifikátory
SIS: 175979
Katalog UK: 990021058700106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [7323]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poštulka, Filip
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
23. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
digitalizace, elektronická média, masová média, tištěná média, elektronické verze, internet, remediaceKlíčová slova (anglicky)
digitalization, electronic media, mass media, print media, electronic versions, internet, remediationPráce se zabývá vlivem digitalizace a elektronických médií na média tištěná. Zobrazuje průběh vývoje přechodu k digitalizaci, její neustálý nárůst a proměny čerpání informací veřejností, zejména podle teorií Marshalla McLuhana, Jay Davida Boltera, Richarda Grusina, Alessandra Ludovica a dalších autorů zabývajících se médii a jejich digitalizací. Práce ukazuje stručný vývoj médií ve společnosti, přičemž největší část je věnována digitalizaci a remediaci médií. Ústřední částí práce je posouzení vlivu digitalizace a nástupu elektronických médií na média tištěná. Pomocí dostupných informací je ukázáno, jakým způsobem se tištěná média s digitalizací vyrovnávají. V praktické části má práce zjistit, jakým způsobem si tituly na českém trhu stojí, nakolik jsou ovlivňovány neustále rostoucí digitalizací médií a jak se s tímto aspektem snaží vyrovnávat. To vše je ukázáno na třech případech, deníku Mladá Fronta DNES, deníku Lidové noviny a deníku Hospodářské noviny, které v České republice patří mezi nejvýznamnější média, která mají svou tištěnou verzi, se kterou začínaly, s digitalizací však byly přinuceny přejít také k verzím elektronickým. Klíčová slova: digitalizace, elektronická média, masová média, tištěná média, elektronické verze, internet, remediace
This thesis deals with the influence of digitization and electronic media on print media. It shows the progress of development of the digital, its constant growth and transformation of getting public information, especially by particular theories of Marshall McLuhan, Jay David Bolter, Richard Grusin, Alessandro Ludovico and another authors dealing with the issues of media and digitization. The thesis shows a brief media development and the largest part is devoted to the digitization and remediation of the media. The central part is assessing the impact of digitization and the advent of electronic media on print media. It is shown how the print media deal with digitization. In the practical part of my work, it should find out how the print titles of the Czech market are, how are they affected by increasing digitization of media and how they try to deal with this aspect of trying to cope. All of these issues are shown in three cases, the daily newspapers Mladá Fronta DNES, Lidové noviny and Hospodářské noviny, which are the ones of the most important media in Czech republic, which have their printed version, with which they began. With digitization, however, they were forced to start also with their electronic versions. Key words: digitalization, electronic media, mass media, print media, electronic...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...
