Digitalizace a její vliv na tištěná média. Případová studie na vybraných českých tiskovinách.
Digitization and its impact on the print media. Case study of selected Czech periodicals.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83280Identifiers
Study Information System: 175979
Collections
- Kvalifikační práce [6713]
Author
Advisor
Referee
Poštulka, Filip
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Electronic Culture and Semiotics
Department
Department of Electronic Culture and Semiotics
Date of defense
23. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
digitalizace, elektronická média, masová média, tištěná média, elektronické verze, internet, remediaceKeywords (English)
digitalization, electronic media, mass media, print media, electronic versions, internet, remediationPráce se zabývá vlivem digitalizace a elektronických médií na média tištěná. Zobrazuje průběh vývoje přechodu k digitalizaci, její neustálý nárůst a proměny čerpání informací veřejností, zejména podle teorií Marshalla McLuhana, Jay Davida Boltera, Richarda Grusina, Alessandra Ludovica a dalších autorů zabývajících se médii a jejich digitalizací. Práce ukazuje stručný vývoj médií ve společnosti, přičemž největší část je věnována digitalizaci a remediaci médií. Ústřední částí práce je posouzení vlivu digitalizace a nástupu elektronických médií na média tištěná. Pomocí dostupných informací je ukázáno, jakým způsobem se tištěná média s digitalizací vyrovnávají. V praktické části má práce zjistit, jakým způsobem si tituly na českém trhu stojí, nakolik jsou ovlivňovány neustále rostoucí digitalizací médií a jak se s tímto aspektem snaží vyrovnávat. To vše je ukázáno na třech případech, deníku Mladá Fronta DNES, deníku Lidové noviny a deníku Hospodářské noviny, které v České republice patří mezi nejvýznamnější média, která mají svou tištěnou verzi, se kterou začínaly, s digitalizací však byly přinuceny přejít také k verzím elektronickým. Klíčová slova: digitalizace, elektronická média, masová média, tištěná média, elektronické verze, internet, remediace
This thesis deals with the influence of digitization and electronic media on print media. It shows the progress of development of the digital, its constant growth and transformation of getting public information, especially by particular theories of Marshall McLuhan, Jay David Bolter, Richard Grusin, Alessandro Ludovico and another authors dealing with the issues of media and digitization. The thesis shows a brief media development and the largest part is devoted to the digitization and remediation of the media. The central part is assessing the impact of digitization and the advent of electronic media on print media. It is shown how the print media deal with digitization. In the practical part of my work, it should find out how the print titles of the Czech market are, how are they affected by increasing digitization of media and how they try to deal with this aspect of trying to cope. All of these issues are shown in three cases, the daily newspapers Mladá Fronta DNES, Lidové noviny and Hospodářské noviny, which are the ones of the most important media in Czech republic, which have their printed version, with which they began. With digitization, however, they were forced to start also with their electronic versions. Key words: digitalization, electronic media, mass media, print media, electronic...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Defence status: DEFENDEDČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Defence status: DEFENDEDProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...