Marketing jako součást konkurenčního boje na trhu sociálních služeb
Marketing as a part of competition on the market of social services
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82652Identifiers
Study Information System: 161093
Collections
- Kvalifikační práce [6714]
Author
Advisor
Referee
Rivola, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Management and Supervision in Social and Health Care Organizations
Department
Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisations
Date of defense
16. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketing, sociální služby, konkurence, marketingový plán, situační analýza, managementKeywords (English)
marketing, social services, competition, marketing plan, site analysis, managementDiplomová práce se zabývá marketingem v praxi sociálních služeb. Některým organizacím přináší marketing pozitivní výsledky v oblasti rozšíření klientských, personálních a materiálně technických kapacit, což organizaci dovede přinést jak finanční tak nefinanční profit a s ním i větší nezávislost na donorech poskytujících prostředky na provoz sociálních služeb. Práce pomůže řešit problémy některých manažerů sociálních služeb, kteří se dostatečně nevěnují marketingu v organizaci. Cílem této práce je na základě analýzy vnějšího marketingového makro a mikroprostředí a situační analýzy organizace zvolit marketingové cíle a strategie jejich dosažení a vpravit je do marketingového plánu v konkrétní sociální službě, která se pohybuje v konkurenčním prostředí ostatních sociálních služeb. Výstupem práce je marketingový plán sociální služby. Klíčová slova: marketing, sociální služby, konkurence, marketingový plán, situační analýza, management
1 ABSTRACT The diploma theses deals with marketing in practice of social services. Marketing brings positive effects in the field of client, personal and material-technical capacities to some organisations. This can bring financial as well as nonfinancial profit together with bigger independence from donors who provide means of running of social services. Theses will help to solve problems of some social services managers who don't care about marketing in the organisation sufficiently. The object of this theses is to choose marketing goals and strategies of their obtainment on the basis of marketing macromedium and site analysis of organisation and insert them into the marketing plan in the particular social service, which moves in the competitive setting of other social services. The theses output is marketing plan of social service. Key words: marketing, social service, competition, marketing plan, site analysis, management