Show simple item record

Interpersonal relationships in school communities
dc.contributor.advisorPelikán, Jiří
dc.creatorSingrová, Ivana
dc.date.accessioned2018-10-29T23:01:44Z
dc.date.available2018-10-29T23:01:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82580
dc.description.abstractCílem této práce je shromáždit relevantní informace o mezilidských vztazích v pedagogických sborech vybraných středních škol na základě toho, jak je vnímají, chápou, prožívají a reflektují jejich účastníci. V práci byl využitý v rámci kvalitativního výzkumu design případové studie. Výzkumnými technikami jsou semistrukturovaný rozhovor a zúčastněné pozorování. Jejich prostřednictvím byly shromážděné informace o vztazích mezi pedagogy navzájem, pedagogy a vedením školy a pedagogy a dalšími lidmi, se kterými přicházejí v rámci své profese do styku. Následovala jejich kvalitativní analýza založená na otevřeném kódování, kategorizaci, typologizaci, kontrastování, zobecňování a komunikační validizaci. Výsledek šetření spočíval v tom, že ze šesti sledovaných škol jsou ve čtyřech mezilidské vztahy na dobré úrovni, pedagogové jsou v práci spokojeni a jejich dobrá nálada a pocity se přenášejí do celého školního klimatu. To potom vytváří podmínky pro činorodou práci s dobrými výsledky jak v práci učitelů, tak i žáků. V jedné škole nejsou vztahy mezi pedagogy a vedením školy ani mezi pedagogy navzájem dobré. Vzhledem k relativně krátkodobé situaci se to neodráží v rozhodnutích pedagogů o dalším působení na dané škole. V poslední škole jsou vztahy mezi učiteli nadstandardní. Problém vyvstává mezi členy...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to gather relevant information about interpersonal relationships in the teaching staff of selected secondary schools and to show how they are perceived, understood, experienced and reflected by their participants. The result of this work is to propose principles and recommendations leading to the optimization of relationships between teachers. This work, in the terms of qualitative research, used the design of case study. Research techniques are semistructured interview and participant observation. Through them, information was gathered on relationships between teachers, teachers and school management and teachers and other people, with whom they come into contact within the scope of their profession. These relationships were then qualitatively analyzed based on open coding, categorization, typology, contrasting, generalization and validation of communication. The result of the investigation was that six schools out of four have the interpersonal relationships on a good level, educators are happy at work and their good mood and feelings are transmitted to the whole school climate. That creates the conditions for excitable work with good results both in the work of teachers as well as pupils. On one school the relationships between teachers and school management and the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectInterpersonal relationshipsen_US
dc.subjectsocial interactionsen_US
dc.subjectsocial environmenten_US
dc.subjectsocial atmosphere and social climateen_US
dc.subjectschool groupen_US
dc.subjectteaching staffen_US
dc.subjectschool managementen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectresearch designen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectsemi-structured interviewen_US
dc.subjectparticipant observationen_US
dc.subjectquestionnaire OCDQ-RSen_US
dc.subjectquestionnaire KUSen_US
dc.subjectMezilidské vztahycs_CZ
dc.subjectsociální interakcecs_CZ
dc.subjectsociální prostředícs_CZ
dc.subjectsociální atmosféracs_CZ
dc.subjectsociální klimacs_CZ
dc.subjectškolní kolektivcs_CZ
dc.subjectučitelský sborcs_CZ
dc.subjectmanagement školycs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectvýzkumný designcs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectsemistrukturovaný rozhovorcs_CZ
dc.subjectzúčastněné pozorovánícs_CZ
dc.subjectdotazník OCDQ-RScs_CZ
dc.subjectdotazník KUScs_CZ
dc.titleMezilidské vztahy ve školních kolektivechcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-18
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId104476
dc.title.translatedInterpersonal relationships in school communitiesen_US
dc.contributor.refereeChvál, Martin
dc.contributor.refereeUrbánek, Petr
dc.identifier.aleph002030642
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem této práce je shromáždit relevantní informace o mezilidských vztazích v pedagogických sborech vybraných středních škol na základě toho, jak je vnímají, chápou, prožívají a reflektují jejich účastníci. V práci byl využitý v rámci kvalitativního výzkumu design případové studie. Výzkumnými technikami jsou semistrukturovaný rozhovor a zúčastněné pozorování. Jejich prostřednictvím byly shromážděné informace o vztazích mezi pedagogy navzájem, pedagogy a vedením školy a pedagogy a dalšími lidmi, se kterými přicházejí v rámci své profese do styku. Následovala jejich kvalitativní analýza založená na otevřeném kódování, kategorizaci, typologizaci, kontrastování, zobecňování a komunikační validizaci. Výsledek šetření spočíval v tom, že ze šesti sledovaných škol jsou ve čtyřech mezilidské vztahy na dobré úrovni, pedagogové jsou v práci spokojeni a jejich dobrá nálada a pocity se přenášejí do celého školního klimatu. To potom vytváří podmínky pro činorodou práci s dobrými výsledky jak v práci učitelů, tak i žáků. V jedné škole nejsou vztahy mezi pedagogy a vedením školy ani mezi pedagogy navzájem dobré. Vzhledem k relativně krátkodobé situaci se to neodráží v rozhodnutích pedagogů o dalším působení na dané škole. V poslední škole jsou vztahy mezi učiteli nadstandardní. Problém vyvstává mezi členy...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to gather relevant information about interpersonal relationships in the teaching staff of selected secondary schools and to show how they are perceived, understood, experienced and reflected by their participants. The result of this work is to propose principles and recommendations leading to the optimization of relationships between teachers. This work, in the terms of qualitative research, used the design of case study. Research techniques are semistructured interview and participant observation. Through them, information was gathered on relationships between teachers, teachers and school management and teachers and other people, with whom they come into contact within the scope of their profession. These relationships were then qualitatively analyzed based on open coding, categorization, typology, contrasting, generalization and validation of communication. The result of the investigation was that six schools out of four have the interpersonal relationships on a good level, educators are happy at work and their good mood and feelings are transmitted to the whole school climate. That creates the conditions for excitable work with good results both in the work of teachers as well as pupils. On one school the relationships between teachers and school management and the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV