Sociální reklama v České republice
Social marketing in The Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82124Identifiers
Study Information System: 154261
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Vlček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
2. 2. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Sociální reklama, sociální marketing, televizní reklama, obsahová analýza, médiaKeywords (English)
Social advertising, social marketing, TV advertisement, content analysis, mediaBakalářská práce s názvem "Sociální reklama v České republice" se zabývá specifickým propagačním prostředkem sociálního marketingu, kterému je nejčastěji připisován termín sociální reklama. Kromě jejího zasazení do širšího rámce se zabývá také klíčovými aspekty celé této reklamní disciplíny, jako jsou například její definice, formy a historický vývoj. Vzhledem k tomu, že je na ni nahlíženo jako na komunikační prostředek promlouvající k veřejnosti skrze média, jsou v práci charakterizovány také metody přesvědčování. Cílem práce je detailní popis specifik tohoto fenoménu v letech 2007 až 2014, jehož je dosaženo metodou obsahové analýzy. Výsledky ukázaly, že největší prostor v médiích dostávají sociální reklamy zaměřené na celospolečenské problémy a to především v oboru sociální odpovědnosti a ochraně a prevence zdraví. Konkrétně jsou to spoty zaměřené na chudobu, pomoc handicapovaným, komunikování nemocí (AIDS, rakovina, apod.) a vzdělanostní rozvoj. Ze sledovaného vzorku byla pouze ¼ dárcovského charakteru a mezi nejvyužívanější principy přesvědčování v sociálních reklamách patří emocionální apely a svědectví. Získaná data mohou být dále použita například k mezinárodnímu srovnání, dlouhodobému výzkumu účinků médií či k podrobnější analýze dobrovolnictví v ČR. Klíčová slova Sociální reklama, sociální...
Bachelor thesis entitled "Social advertising in the Czech Republic" is focused on a specific promotional tool of social marketing, which is most often termed as social advertising. In addition to its insertion into the broader context it also deals with key aspects of whole this advertising discipline, such as its definitions, forms and historical development. Because it is regarded as a communication tool, which speaks to the public through the media, they are also characterized methods of persuasion in this paper. The aim is a detailed description of the specifics of this phenomenon between years 2007 and 2014, which is achieved by using content analysis. The results showed that the largest space in the media have a social advertising focused on global issues, especially in the field of social responsibility and health protection and prevention. Specifically, spots are targeted on poverty, helping handicapped, communication of diseases (AIDS, cancer, etc.) and educational development. Donation character has only ¼ of the observed sample and among the most frequently used principles of persuasion in social commercials include emotional appeals and testimony. Collected data can also be used, for example for the international comparisons, long-term research of the effects of media and a more...