Nacházení synergie v prostředí internetu na příkladu Googlu
Finding synergy on the internet - Google case
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81650Identifiers
Study Information System: 147652
Collections
- Kvalifikační práce [18348]
Author
Advisor
Referee
Jirků, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
23. 1. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Reklama, konvergence médií, vydavatelé, online reklama, tištěná reklama, GoogleKeywords (English)
Advertising, Media Convergence, Publishing Houses, Online Advertising, Print Advertising, Google(abstrakt) Bakalářská práce "Nacházení synergie v prostředí internetu na příkladu Googlu" se věnuje tématu mediálních koncernů a společnosti Google, která je některými aktéry za médium považována. Společností se v práci zabývám podrobněji - popisuji její činnost, historický vývoj a reklamní možnosti, které nabízí. Co se týče reklamy, analyzuji podrobněji online a tištěnou reklamu, jejich charakteristiky, výhody a nevýhody. Jedna kapitola je věnovaná vývoji investic do reklamy. Zaměřuji se na to, jakým způsobem se změnily investice do jednotlivých mediatypů v posledních letech a porovnávám výsledky digitální reklamy ve srovnání s reklamou v tisku. Práce rozebírá tištěná a online média, jejich charakteristiku a vývoj. Podrobněji se zabývám konvergencí médií a dopadem konvergence na fungování mediálních koncernů. Současně popisuji změny, které jsou s ní spojeny. V práci se též věnuji, jakým způsobem společnost Google spolupracuje s vydavateli a jaké jsou jejich vzájemné vztahy. Ke zmapování literatury a zpracování tématu jsem použila výzkumnou metodu desk research a pracovala se sekundárními daty z různých odborných zdrojů.
The bachelor thesis "Finding synergy on the internet - the Google case" focuses on the topic of media conglomerates and Google, which some actors consider as a media company. In the paper I talk about Google in more detail - describing its activities, historical development and advertising tools it offers to the customers. Regarding advertising, I analyze in detail online and print advertising, their characteristics, advantages and disadvantages. One chapter is devoted to the development of investments in advertising. The focus is on various media types in recent years and the comparison of digital advertising with print advertising. The paper deals with print and online media, their characteristics and development. Specifically I focus on the media convergence and its impact on the functioning of media concerns. At the same time, it describes the changes that are associated with it. The paper is also dedicated to the relationships between Google and publishers and whether the relationships are based on cooperation or competition. To map the topic, I used a desk research method and worked with secondary data from various sources.