Domácí příprava nadaného žáka
Home Preparation of Gifted Young Learner
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81526Identifiers
Study Information System: 150301
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Kasíková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
1. 2. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Nadaný žák, domácí příprava, inteligence, diagnostika nadání, možnosti vzděláváníKeywords (English)
Gifted young learner, home preparation, intelligence, diagnostics of gift, educational opportunitiesTato bakalářská práce se zabývá domácí přípravou nadaného žáka. Práce je rozdělena na dvě části a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení základních pojmů souvisejících s touto problematikou, charakteristiku, identifikaci a diagnostiku nadaného žáka a jejich možnostem vzdělávání. Teoretickou část uzavírá kapitola o domácí přípravě. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum s cílem zjistit domácí přípravu nadaného žáka, její specifika a zjistit využívané materiály a pomůcky, které žáci využívají. V praktické části je použitá strategie výzkumu kazuistika a výzkumná metoda polostruktorovaného rozhovoru. Klíčová slova Nadaný žák, domácí příprava, inteligence, diagnostika nadání, možnosti vzdělávání
The Bachelor's thesis deals home preparation of gifted young learners. The thesis is divided into two sections, a theoretical part and the empirical one. The theoretical part deals mainly with the explanation of basic terminology related to this issue, characterization, identification and diagnosis of gifted young learner and education opportunities. The theoretical part concludes with a chapter on home preparation. The empirical part comprises of a qualitative research to describe home preparation of gifted young learner, its specifics and check the used school materials and supplies that students use. The empirical part of the strategy of research is a case study and research method of semi-structured interview. Key words Gifted young learner, home preparation, intelligence, diagnostics of gift, educational opportunities