Multi-platform Multiplayer RPG Game
Multiplatformní RPG hra pro více hráčů
diploma thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81254Identifiers
Study Information System: 166012
CU Caralogue: 990020360280106986
Collections
- Kvalifikační práce [11335]
Author
Advisor
Referee
Ježek, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
9. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Fail
Keywords (Czech)
multiplatformní hra, cross-device komunikace, 3D herní engine, DirectX, SharpDX, Windows 8.1, Windows Phone 8.1Keywords (English)
multi-platform game, cross-device communication, 3D game engine, DirectX, SharpDX, Windows 8.1, Windows Phone 8.1Název práce: Multi-platform Multiplayer RPG Game V rámci práce byla vytvořena multiplatformní hra, kterou je možné spustit na různých zařízeních se systémem Windows 8.1 a Windows Phone 8.1. Mělo se jednat o univerzální herního klienta spustitelném na různých zařízeních (PC, notebook, tablet, mobilní telefon). Hra měla spadat do žánru her na hrdiny (RPG) se zaměřením na akčně tahový boj. V rámci práce byl vytvořen vlastní 3D herní engine pro malé scény umožňující renderování objektů a animování postav. Vývoj herního enginu byl proveden pomocí rozhraní DirectX. V práci se podařilo napsat engine v .NET C# s použitím knihovny SharpDX. V rámci práce bylo také implementováno rozhraní pro cross-device komunikaci založené na bluetooth technologii pro komunikaci mezi klienty běžících na různých zařízeních.
Title: Multi-platform Multiplayer RPG Game A multi-platform game, which would be able to run on various devices with Windows 8.1 and Windows Phone 8.1 systems, was created in this work. It was supposed to be a universal game client executable on desktop PCs, notebooks, tablets or mobile phones. The game was supposed to be role-playing game (RPG) with focus on turn-based action combat. In this work, a 3D game engine was written which supports rendering simple scenes with objects and animated characters. The engine was developed using DirectX. The engine was written in .NET C# using SharpDX library. A cross-device communication framework based on bluetooth technology was implemented in this project as well. This communication framework allows two game clients running on two different devices to communicate with each other.