Plánování reklamních kampaní v TV pomocí evolučních algoritmů
Evolutionary algorithms for TV commercial planning
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/81226/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81226Identifiers
Study Information System: 152261
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Neruda, Roman
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
9. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
reklamní kampaň, evoluční algoritmus, plánováníKeywords (English)
TV commercial, evolutionary algorithm, planningPráce se zabývá problémem plánování reklam v televizích. Tento problém se se vzrůstajícím počtem televizních stanic stává stále složitějším a naivní algoritmy používané v minulosti přestávají stačit. V práci se především věnujeme možnosti využití evolučních algoritmů v této oblasti. Součástí práce je také implementace pilotní verze softwaru, která umožňuje otestovat schopnosti evolučních algoritmů a porovnat je mezi sebou a s naivním algoritmem. Ukazuje se, že výsledky evoluce jsou dobré a evoluční algoritmy jsou vhodné pro řešení tohoto problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with the problem of TV commercials planning. This problem is getting more difficult as the number of different TV stations grows and naive algorithms become unable to scale with this number. In this work, we deal with the possibility to use evolutionary algorithms to solve this problem. The work also contains an implementation of a software, which is capable of testing the various versions of the algorithm and comparing them to a naive one. The results indicate that evolutionary algorithms are a suitable technique to solve the problem at hand. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)