Femmebook; Femininní sebeprezentace na sociální síti
Femmebook; Feminine selfpresentation on social network
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81038Identifikátory
SIS: 158879
Kolekce
- Kvalifikační práce [6715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baslarová, Iva
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
29. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sebeprezentace, femininita, Facebook, internet, identita, genderKlíčová slova (anglicky)
Selfpresentation, femininity, Facebook, internet, identity, genderPředkládaná diplomová práce si kladla za cíl analyzovat podoby femininní online sebeprezentace na sociální síti prostřednictvím hloubkové analýzy Profilů vybraných respondentek. Cílem práce bylo s využitím genderové perspektivy odhalit koncepty využívané při sebeprezentaci online. Facebook jako médium s rozsáhlou uživatelskou základnou, umožňující každému z uživatelů produkovat obsah, představuje potenciál pro změnu stereotypních schémat v zobrazování femininity v médiích. V teoretické části shrnuji princip fungování sociální sítě Facebook, zabývám se Goffmanovou divadelní metaforou (a na něj navazujícími autory) a propojuji ji s teoriemi o Gender Advertisement, Mýtu krásy a Male gaze. Teorie následně využívám při analýze vybraných Profilů v analytické části práce.
Introduced Diploma thesis aims to analyze the schemes of online self-presented femininity on a social network site using depth analysis of chosen Profiles. The aim was to discover the concepts of online self-presentation using gender perspective. Facebook as a huge user based medium, which allows all its users to produce content, constitutes a potential to change stereotyped schemes in presenting femininity in media. In theroretical part I summarize the principles of Facebook functions, I engage in Goffman's (and his followers') dramaturgical metafor and I link it to the theories of Gender Advertisements, The Beauty myth and Male gaze. All of these theories I use in analytical part of the thesis.