Proces hodnocení zaměstnanců v organizační složce příspěvkové organizace
The Evaluation Process of Employees in the Organizational Body of Funded Organizations
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81016Identifiers
Study Information System: 174280
Collections
- Kvalifikační práce [6714]
Author
Advisor
Referee
Štegmannová, Ingrid
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Management and Supervision in Social and Health Care Organizations
Department
Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisations
Date of defense
22. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
hodnocení, sebehodnocení, hodnotitel, hodnotící kritéria, klasifikace hodnocení, vzdělávání pracovníků, vzdělávací plán, systém odměňováníKeywords (English)
evaluation, self-assessment, evaluator, evaluation criteria, classification of assessment, staff training, education plan, remuneration systemDiplomová práce má charakter případové studie a její obsah jsem zaměřila na procesy hodnocení, vzdělávání a odměňování zaměstnanců v organizační složce příspěvkové organizace. V úvodní části věnuji pozornost názorům odborníků na personální řízení s akcentem na sledované oblasti. Zvláštní důraz kladu na proces hodnocení, jeho metody, hodnotící kritéria, klasifikaci, osobnost hodnotitele a vlastní průběh setkání hodnotitele s hodnoceným. Dále jsem se zaměřila na vzdělávání a odměňování pracovníků jako na procesy navazující na hodnocení. V oblasti vzdělávání mě zajímal pohled odborníků na identifikaci potřeb vzdělávání, jeho plánování a vyhodnocování výsledků. Na odměňování jsem nahlížela jako na jeden z nejefektivnějších nástrojů motivování pracovníků v souvislosti s převedením hodnocení na odměňování. V aplikační části diplomové práce jsem provedla hloubkovou analýzu stávající úrovně procesu hodnocení a procesů na něj navazujících - vzdělávání a odměňování pracovníků ve sledované organizační složce. Pro získání relevantních dat jsem použila dvě metody: analýza dokumentace a rozhovory. Údaje získané z písemných dokumentů a rozhovorů jsem porovnávala s poznatky získanými z odborné literatury. Interpretací analyzovaných dat vznikly výstupy, které se staly východiskem pro navržení postupů v oblasti...
The thesis consists of a case study and focuses on the processes of assessment, training and remuneration of employees in the organizational component of a budgetary organization. The introductory part focuses on the opinion of experts on human resources management with emphasis on the areas studied. Special emphasis is placed on the evaluation process, its methods, evaluation criteria, classification, evaluator's personality and the course of evaluator's meeting with the person who is being assessed. We also focused on training and remuneration - processes following the evaluation. Concerning educational issues, we were interested in the opinions of professionals focusing on identifying the needs of training, its planning and results evaluation. Remuneration was viewed as one of the most effective tools to motivate employees in connection with the transfer of assessment to the remuneration. The application part of the thesis introduces in-depth analysis of the current levels of the evaluation process and the processes connected with it - training and remuneration of employees in the selected organization. Two methods were used to obtain relevant data: the analysis of documents and interviews. The data obtained from written documents and interviews were compared with the findings obtained from the...