Zobrazit minimální záznam

The role of media in formation of socio-cultural regulatives. Image of values​​, norms and cultural patterns in lifestyle magazines for women a men.
dc.contributor.advisorHubáček, Ondřej
dc.creatorHerrová, Anna
dc.date.accessioned2017-06-01T20:21:38Z
dc.date.available2017-06-01T20:21:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80600
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou účinků médií na sociokulturní regulativy. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V první části jsou popsané teoretické základy, které se týkají masových médií - jejich význam a moc, možné účinky médií a jak se dají média zkoumat. Práce se též zabývá konkrétněji tištěnými médii. Praktická část je zaměřena na výzkum. Byly vybrány dva lifestylové časopisy, prezentující hodnoty dvou hlavních segmentů populace (Elle pro ženy a Maxim pro muže). Tato periodika jsou v praktické části obsahově analyzována. Na základě analýzy byly stanoveny hypotézy týkající se spotřebního chování a hodnotové orientace, z nichž se většinu díky provedeným hloubkovým rozhovorům podařilo ověřit. Klíčová slova: média, vliv médií, lifestyle, časopisycs_CZ
dc.description.abstractThis thesis concerns itself with the effects of media on socio-cultural regulatives. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The first one describes the theoretical foundations related to mass media - their importance and power, their potential effects and how they can be analyzed. The work also deals specifically with printed media. The practical part is focused on the research. Two lifestyle magazines were selected, both of which are presenting values of the two main segments of the population (Elle for women and Maxim for men). The empirical part of the thesis thoroughly scrutinizes these two periodicals in terms of their content. This analysis led to the formation of hypotheses pertaining to customer behaviour and value orientation, most of which were verified thanks to the in-depth interviews that were conducted. Key words: media, influence of media, lifestyle, magazinesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvliv médiícs_CZ
dc.subjectčasopisycs_CZ
dc.subjectsociokulturní regulativycs_CZ
dc.subjectčasopisycs_CZ
dc.subjectthe influence of mediaen_US
dc.subjectsocio-cultural regulativesen_US
dc.subjectmagazinesen_US
dc.titleRole médií v utváření sociokulturních regulativů. Obraz hodnot, norem a vzorů chování v časopisech životního stylu pro ženy a muže.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-08
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId119879
dc.title.translatedThe role of media in formation of socio-cultural regulatives. Image of values​​, norms and cultural patterns in lifestyle magazines for women a men.en_US
dc.contributor.refereeOpletalová, Lenka
dc.identifier.aleph002034786
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá problematikou účinků médií na sociokulturní regulativy. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V první části jsou popsané teoretické základy, které se týkají masových médií - jejich význam a moc, možné účinky médií a jak se dají média zkoumat. Práce se též zabývá konkrétněji tištěnými médii. Praktická část je zaměřena na výzkum. Byly vybrány dva lifestylové časopisy, prezentující hodnoty dvou hlavních segmentů populace (Elle pro ženy a Maxim pro muže). Tato periodika jsou v praktické části obsahově analyzována. Na základě analýzy byly stanoveny hypotézy týkající se spotřebního chování a hodnotové orientace, z nichž se většinu díky provedeným hloubkovým rozhovorům podařilo ověřit. Klíčová slova: média, vliv médií, lifestyle, časopisycs_CZ
uk.abstract.enThis thesis concerns itself with the effects of media on socio-cultural regulatives. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The first one describes the theoretical foundations related to mass media - their importance and power, their potential effects and how they can be analyzed. The work also deals specifically with printed media. The practical part is focused on the research. Two lifestyle magazines were selected, both of which are presenting values of the two main segments of the population (Elle for women and Maxim for men). The empirical part of the thesis thoroughly scrutinizes these two periodicals in terms of their content. This analysis led to the formation of hypotheses pertaining to customer behaviour and value orientation, most of which were verified thanks to the in-depth interviews that were conducted. Key words: media, influence of media, lifestyle, magazinesen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020347860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV