Competition and Innovation: Revisiting the Relationship Using Alternative Measures of Rivalry
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80514Identifikátory
SIS: 138337
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mejstřík, Michal
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
22. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
konkurence, inovace, pružnost zisku, proměnlivost trhu výrobků, obrácená U-křivka, negativní binomická regreseKlíčová slova (anglicky)
competition, innovation, profit elasticity, product market fluidity, inverted-U, negative binomial regressionTato studie přezkoumá vztah mezi konkurencí a inovací na základě podrobného souboru dat, představených na firemní úrovni, veřejně obchodovaných amerických společností v časovém úseku od roku 1975 do roku 2013. Používáním výdajů na výzkum a rozvoj, patentových počtů a patentových citací jako měřitko inovace, a Herfindahl-Hirschmanůvého indexu, Lernerůvého indexu, cenové elasticity a proměnlivosti trhu výrobků jako náhrady pro konkurenci, my sledujeme robustní pozitivní vztah mezi dvěma proměnnými, stejně jako silný důkaz existence nelineárního vztahu známého jako "obrácená U-křivka", při kontrole velikosti, vzdálenosti od technologické hranice, úrovňe přelévání ználostí, technologických možností a dalších firemně a průmyslově specifických vlastností. Nadprůměrnou disperzi v datech řešíme použitím negativní binomické a nulou-nahuštěné negativní binomické početních datových regresí, a výsledky jsou robustní vzhledem k těmto změnám ve specifikacích. Navíc, s cílem vyřešit potenciální problémy endogenity, používáme řadu instrumentů, založených na celní sazbě z dovozu a úrovni čínského importní průníku, a stejně nacházíme slabý důkaz pozitivního vztahu. Celkový výsledek v značné míře podporuje predikci agenturní modely, "náhrazujícího efektu" a "efektu úniknutí konkurence" o pozitivním vlivu hospodářské...
This study re-examines the relationship between competition and innovation in a detailed firm-level dataset of publicly traded US companies spanning from 1975 to 2013. Using R&D expenditures, patent counts and patent citations as the measures of innovation, and Herfindahl-Hirschman Index, Lerner Index, Profit Elasticity and Product Market Fluidity as the proxies for competition we document a robust positive association between the two variables, as well as strong evidence of the non-linear relationship known as "inverted-U shape", when controlling for size, distance to technological frontier, level of knowledge spillovers, technological opportunities and other firm- and industry-specific characteristics. We address overdispersion in the data by using negative binomial and zero-inflated negative binomial count data regressions, and the results are robust in these specifications. Additionally, in order to address potential endogeneity issues, we employ a set of instruments based on the import tariff rates and the level of Chinese import penetration, and find a weak evidence of positive relationship as well. Overall the results strongly support the prediction of agency models, "replacement effect" and "escape- competition effect" about the positive influence of competition on innovation. Powered by TCPDF...