Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNovák, Jiří
dc.creatorAstakhov, Anton
dc.date.accessioned2017-06-01T20:02:58Z
dc.date.available2017-06-01T20:02:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80514
dc.description.abstractTato studie přezkoumá vztah mezi konkurencí a inovací na základě podrobného souboru dat, představených na firemní úrovni, veřejně obchodovaných amerických společností v časovém úseku od roku 1975 do roku 2013. Používáním výdajů na výzkum a rozvoj, patentových počtů a patentových citací jako měřitko inovace, a Herfindahl-Hirschmanůvého indexu, Lernerůvého indexu, cenové elasticity a proměnlivosti trhu výrobků jako náhrady pro konkurenci, my sledujeme robustní pozitivní vztah mezi dvěma proměnnými, stejně jako silný důkaz existence nelineárního vztahu známého jako "obrácená U-křivka", při kontrole velikosti, vzdálenosti od technologické hranice, úrovňe přelévání ználostí, technologických možností a dalších firemně a průmyslově specifických vlastností. Nadprůměrnou disperzi v datech řešíme použitím negativní binomické a nulou-nahuštěné negativní binomické početních datových regresí, a výsledky jsou robustní vzhledem k těmto změnám ve specifikacích. Navíc, s cílem vyřešit potenciální problémy endogenity, používáme řadu instrumentů, založených na celní sazbě z dovozu a úrovni čínského importní průníku, a stejně nacházíme slabý důkaz pozitivního vztahu. Celkový výsledek v značné míře podporuje predikci agenturní modely, "náhrazujícího efektu" a "efektu úniknutí konkurence" o pozitivním vlivu hospodářské...cs_CZ
dc.description.abstractThis study re-examines the relationship between competition and innovation in a detailed firm-level dataset of publicly traded US companies spanning from 1975 to 2013. Using R&D expenditures, patent counts and patent citations as the measures of innovation, and Herfindahl-Hirschman Index, Lerner Index, Profit Elasticity and Product Market Fluidity as the proxies for competition we document a robust positive association between the two variables, as well as strong evidence of the non-linear relationship known as "inverted-U shape", when controlling for size, distance to technological frontier, level of knowledge spillovers, technological opportunities and other firm- and industry-specific characteristics. We address overdispersion in the data by using negative binomial and zero-inflated negative binomial count data regressions, and the results are robust in these specifications. Additionally, in order to address potential endogeneity issues, we employ a set of instruments based on the import tariff rates and the level of Chinese import penetration, and find a weak evidence of positive relationship as well. Overall the results strongly support the prediction of agency models, "replacement effect" and "escape- competition effect" about the positive influence of competition on innovation. Powered by TCPDF...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectkonkurencecs_CZ
dc.subjectinovacecs_CZ
dc.subjectpružnost ziskucs_CZ
dc.subjectproměnlivost trhu výrobkůcs_CZ
dc.subjectobrácená U-křivkacs_CZ
dc.subjectnegativní binomická regresecs_CZ
dc.subjectcompetitionen_US
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectprofit elasticityen_US
dc.subjectproduct market fluidityen_US
dc.subjectinverted-Uen_US
dc.subjectnegative binomial regressionen_US
dc.titleCompetition and Innovation: Revisiting the Relationship Using Alternative Measures of Rivalryen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-22
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138337
dc.contributor.refereeMejstřík, Michal
dc.identifier.aleph002029578
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato studie přezkoumá vztah mezi konkurencí a inovací na základě podrobného souboru dat, představených na firemní úrovni, veřejně obchodovaných amerických společností v časovém úseku od roku 1975 do roku 2013. Používáním výdajů na výzkum a rozvoj, patentových počtů a patentových citací jako měřitko inovace, a Herfindahl-Hirschmanůvého indexu, Lernerůvého indexu, cenové elasticity a proměnlivosti trhu výrobků jako náhrady pro konkurenci, my sledujeme robustní pozitivní vztah mezi dvěma proměnnými, stejně jako silný důkaz existence nelineárního vztahu známého jako "obrácená U-křivka", při kontrole velikosti, vzdálenosti od technologické hranice, úrovňe přelévání ználostí, technologických možností a dalších firemně a průmyslově specifických vlastností. Nadprůměrnou disperzi v datech řešíme použitím negativní binomické a nulou-nahuštěné negativní binomické početních datových regresí, a výsledky jsou robustní vzhledem k těmto změnám ve specifikacích. Navíc, s cílem vyřešit potenciální problémy endogenity, používáme řadu instrumentů, založených na celní sazbě z dovozu a úrovni čínského importní průníku, a stejně nacházíme slabý důkaz pozitivního vztahu. Celkový výsledek v značné míře podporuje predikci agenturní modely, "náhrazujícího efektu" a "efektu úniknutí konkurence" o pozitivním vlivu hospodářské...cs_CZ
uk.abstract.enThis study re-examines the relationship between competition and innovation in a detailed firm-level dataset of publicly traded US companies spanning from 1975 to 2013. Using R&D expenditures, patent counts and patent citations as the measures of innovation, and Herfindahl-Hirschman Index, Lerner Index, Profit Elasticity and Product Market Fluidity as the proxies for competition we document a robust positive association between the two variables, as well as strong evidence of the non-linear relationship known as "inverted-U shape", when controlling for size, distance to technological frontier, level of knowledge spillovers, technological opportunities and other firm- and industry-specific characteristics. We address overdispersion in the data by using negative binomial and zero-inflated negative binomial count data regressions, and the results are robust in these specifications. Additionally, in order to address potential endogeneity issues, we employ a set of instruments based on the import tariff rates and the level of Chinese import penetration, and find a weak evidence of positive relationship as well. Overall the results strongly support the prediction of agency models, "replacement effect" and "escape- competition effect" about the positive influence of competition on innovation. Powered by TCPDF...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020295780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV