Antonio Campi (1523-1587). Mezi manýrou a barokem.
Antonio Campi (1523-1587). Between Mannerism and Baroque.
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80405Identifikátory
SIS: 116960
Kolekce
- Kvalifikační práce [2233]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Daniel, Ladislav
Přibyl, Petr
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
6. 10. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Antonio Campi, manýrismus, baroko, Cavaliere dell'Abito di Cristo, Lombardie, Cremona, Milán, Emílie Romagna, Brescie, Lodi, Piacenza, Cadignano, Torre Pallavicina, Busseto, Castelleone, Meda, Inverigo, Fontanella, Bisuschio, Giulio Campi, Vincenzo Campi, Karel Boromejský, Instructiones fabricae et supellectilis ecclesiasticae, eklektismus, reformní klasicismus, kvadraturní malbaKlíčová slova (anglicky)
Antonio Campi, Mannerism, Baroque, Lombardy, Cremona, Milano, Emilia Romagna, Carlo Borromeo, Instructiones fabricae et supellectilis ecclesiasticae, eclectism, classicismo riformatoPředložená disertační práce zhodnotila formální, stylistickou a kontextuální analýzu malířské tvorby cremonského rodáka Antonia Campiho. Monografické zpracování Antoniovy malířské tvorby doplnilo ke stávajícím syntézám řadu informací, které byly v odborné literatuře doposud zcela vynechány - buď kvůli chybějící fotografické dokumentaci, nebo z důvodu, že badatel danou lokalitu nenavštívil. Práce zhodnotila Antoniovo dílo na základě revize archivního materiálu dochovaného v milánských a cremonských státních i církevních archivech, stejně jako na základě důkladného seznámení se sekundární literaturou. Chronologie Campiho produkce byla seřazena na základě stylistické a formální analýzy a zároveň byla obohacena o řadu srovnání z oblasti lombardsko-ligurského výtvarného prostředí. Pohled na Antoniovo dílo byl doplněn o kresby a deskové obrazy, které se v posledních letech objevily na trhu s uměním. Díky tomuto zevrubnému rozboru se ozřejmilo, že jednoduchá definice starší italské odborné literatury, která Antonia Campiho chápala jako malíře, jenž svou tvorbou formoval základy Caravaggiova šerosvitného přístupu v posledních desetiletích 16. století a v prvních letech 17. věku, se ukázala jako nepřesná. Vyšlo najevo, že se s tímto názorem nelze více ztotožnit. Neustálé změny nálad, překvapení, nevypočitatelnost,...
The dissertation evaluated the formal, stylistic and contextual analysis of the painting oeuvre of the Cremonese native Antonio Campi. Monographic elaboration of Campi's oeuvre complement to the existing range of syntheses a number of information that has been in the literature so far omitted. The work assessed Antonio's oeuvre on the revision of archival material preserved in Milanese and Cremonese state and church archives, as well as by the means of thorough study of the secondary literature. Chronology of Campi's production was based on the stylistic and formal analysis and at the same time it has been enriched by a number of comparisons of the Lombardy-Ligurian region. Perspective at Antonio's oeuvre was accompanied by drawings and panel paintings that have emerged in the art market in recent years. With this thorough analysis, it became clear that the simple definition of an older Italian scientific literature that had Antonio Campi understood as a painter, who by his work formed the basis of Caravaggio chiaroscuro approach in the last decades of the 16th century and in the early years of the 17th age, proved to be inaccurate. It became clear that with this view we can not identify ourselves any more. Constant changes in mood, surprise, unpredictability, restlessness and individuality, the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Mantegnův okulus a jeho reflexe v Lombardské oblasti 16. století
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPourová, Kristina (Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 20. 6. 2017This work is focused on the early Renaissance artist Andrea Mantegna and his legacy for future generations. Specifically, I want to deal with his innovative approach in using illusionist ceiling frescoes. I would like to ... -
Fenomén camp a jeho prejavy a podoby v súčasnej populánej hudbe
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHudzíková, Eliška (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2015)Datum obhajoby: 18. 6. 20151 ABSTRAKT HUDZÍKOVÁ, Eliška. Fenomén camp a jeho prejavy a podoby v súčasnej populánej hudbe. [Diplomová práca]. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta humanitních studií; Katedra Elektronickej kultúry a Sémiotiky. Školiteľ: ... -
Campiho šachy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODrössler, Karolína (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 11. 9. 2012Bakalářská práce podává informaci o životě a díle cremonského malíře, architekta a dekoratéra Giulia Campiho (1508 - 1573), který ve 30. letech 16. století namaloval obraz Hra v šachy, jehož ikonografickým rozborem se práce ...