Zobrazit minimální záznam

Reprezentace Skotska ve filmu: Symboly skotské identity v kinematografii 21. století
dc.contributor.advisorClark, Colin Steele
dc.creatorMatejová, Adéla
dc.date.accessioned2017-06-01T19:20:32Z
dc.date.available2017-06-01T19:20:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80336
dc.description.abstractpráce Moje bakalářská práce se zabývá způsobem, jakým se promítá do současné filmové produkce skotská národní identita. Práce zkoumá opakující se prvky a motivy pojící se ke skotské identitě ve vybraných filmech vzniklých od roku 2000 do roku 2016 a zaměřuje se na to, jak filmoví producenti reflektují skotství ve svých dílech, a jaký dopadto může mít na vnímání skotské identity v současné kultuře a společnosti. Dosavadní výzkumy týkající se reprezentace skotské identity na filmovém plátně se zabývaly zejména historickými trendy remytologizace skotské historie, které užívaly tradiční stereotypní symboly, objevující se rovněž i v novější produkci. Někteří autoři ale poukazují na vznik nového obrazu skotství, který tyto elementy nepoužívá a zaměřuje se na současné Skotsko s jeho politickou situací a společenskými vztahy. Tato práce se proto snaží ukázat, že se již současní režiséři primárně nezabývají reprezentací historie, ale čerpají ze současného politického a společenského uspořádání Skotska. Inspirace skotskou minulostí je v produkci rovněž přítomna, ale již není její hlavní součástí a obvykle je problematizována, například za použití ironie. Je rovněž doplněna o nový prvek, a to spojení s nezávislostí, ve filozofickém i politickém kontextu, a s debatou týkající se identity ve skotském...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my bachelor thesis is to analyse what is the portrayal of Scottish identity and culture in the contemporary film production. The thesis is concerned with the employment of recurring motifs and thematic links in Scottish film from the year 2000 until 2016 and will analyse how film-makers render Scottish culture in their productions and the relative effects this has on contemporary culture. Existing research into the representation of Scottish culture on screen analyses mainly historic trends of remythologizing the Scottish past1 and using traditional stereotyping symbols still present in modern cinematography. Many authors, however, point to the establishment of new Scottish representation by leaving those symbols behind and focusing on contemporary Scotland with its political debates and social relationships. This thesis contends that contemporary directors are no longer retrospective and are concerned primarily with the contemporary political and social dispensation of modern Scotland. The historical lexicon of Scottish film history is still present but no longer central and has been problematised by its now typically ironic employment. The new grammar of Scottish film is predicated on a new referential mode which is connected with independence (both the formal concept and the...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectreprezentacecs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectSkotskocs_CZ
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectrepresentationen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectfilmen_US
dc.subjectScotlanden_US
dc.titleRepresentation of Scotland on screen: Symbols of Scottish identity in the cinematography of the 21st centuryen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-20
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId154971
dc.title.translatedReprezentace Skotska ve filmu: Symboly skotské identity v kinematografii 21. stoletícs_CZ
dc.contributor.refereeBeran, Zdeněk
dc.identifier.aleph002097210
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cspráce Moje bakalářská práce se zabývá způsobem, jakým se promítá do současné filmové produkce skotská národní identita. Práce zkoumá opakující se prvky a motivy pojící se ke skotské identitě ve vybraných filmech vzniklých od roku 2000 do roku 2016 a zaměřuje se na to, jak filmoví producenti reflektují skotství ve svých dílech, a jaký dopadto může mít na vnímání skotské identity v současné kultuře a společnosti. Dosavadní výzkumy týkající se reprezentace skotské identity na filmovém plátně se zabývaly zejména historickými trendy remytologizace skotské historie, které užívaly tradiční stereotypní symboly, objevující se rovněž i v novější produkci. Někteří autoři ale poukazují na vznik nového obrazu skotství, který tyto elementy nepoužívá a zaměřuje se na současné Skotsko s jeho politickou situací a společenskými vztahy. Tato práce se proto snaží ukázat, že se již současní režiséři primárně nezabývají reprezentací historie, ale čerpají ze současného politického a společenského uspořádání Skotska. Inspirace skotskou minulostí je v produkci rovněž přítomna, ale již není její hlavní součástí a obvykle je problematizována, například za použití ironie. Je rovněž doplněna o nový prvek, a to spojení s nezávislostí, ve filozofickém i politickém kontextu, a s debatou týkající se identity ve skotském...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my bachelor thesis is to analyse what is the portrayal of Scottish identity and culture in the contemporary film production. The thesis is concerned with the employment of recurring motifs and thematic links in Scottish film from the year 2000 until 2016 and will analyse how film-makers render Scottish culture in their productions and the relative effects this has on contemporary culture. Existing research into the representation of Scottish culture on screen analyses mainly historic trends of remythologizing the Scottish past1 and using traditional stereotyping symbols still present in modern cinematography. Many authors, however, point to the establishment of new Scottish representation by leaving those symbols behind and focusing on contemporary Scotland with its political debates and social relationships. This thesis contends that contemporary directors are no longer retrospective and are concerned primarily with the contemporary political and social dispensation of modern Scotland. The historical lexicon of Scottish film history is still present but no longer central and has been problematised by its now typically ironic employment. The new grammar of Scottish film is predicated on a new referential mode which is connected with independence (both the formal concept and the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990020972100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV