Role pomáhajících pracovníků při podpoře rodiny v rozvoji hry u dětí s PAS
The part of the helping workers in supporting a family in the development of playing of children with ASD
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79276Identifikátory
SIS: 151268
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matoušek, Oldřich
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
6. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
poruchy autistického spektra (PAS), dětský autismus, Aspergerův syndrom, atypický autismus, hra, stereotyp, funkční hra, řád, strukturované učeníKlíčová slova (anglicky)
autism spectrum disorder (ASD), children autism, Asperger syndrome, atypical autism, game, stereotype, functional game, order, structured learning(česky) Bakalářská práce se věnuje roli pomáhajících pracovníků při podpoře rodiny v rozvoji hry u dětí s poruchou autistického spektra. Zdůrazňuje důležitost hry pro správný vývoj každého jedince a problémy, které děti s PAS mohou mít při činnostech jako je hra. Také se zde uvádí, jak důležitá je profesionalita a kooperace všech pomáhajících pracovníků, aby péče o klienta i jeho rodinu byla komplexní. V praktické části jsou v první fázi výzkumu zmapovány role pomáhajících pracovníků, kteří se dostanou do kontaktu s dětmi s PAS. Cílem tohoto předvýzkumu bylo zjistit, kteří pracovníci se dostanou do kontaktu s hrou nejvíce. S těmito pracovníky byl veden rozhovor v druhé části výzkumu. Tato část je zaměřena detailněji na práci s dětmi a rodinami v oblasti hry. Zmiňuje důležitost individuální i skupinové hry, možnosti vzdělávání v oblasti hry. A také zásady jejího správného výběru.
(in English) This bachelor thesis is about role of helping workers in supporting a family in the development of playing of children with ASD. It highlights importance of gaming for right children's development as an individual and problems which children with ASD can have with activities such as games. It also contains importance of professionality and cooperation of all of the supporting assistants in order to have complexity of the work. Practical part has two parts. First part of reseach was focused on role mapping of the helping workers, who are in contact with children with ASD. Purpose of this preresearch was to find assistants who are in the deepest contact with these types of games. There were interviews with those people in the second part of practical part. Second part is focused on detailed work with kids with autism and their families. It includes also group playing, possibilities in education and principles of right choice of it.