Mateřská škola v galerii
Pre-school in a Gallery
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79227Identifikátory
SIS: 160711
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Sedlák, Michal
Oponent práce
Fišerová, Zuzana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
8. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
galerijní edukace, předškolní vzdělávání, výstava Secese - vitální umění, výzkumná sonda, učitelské postoje, RVP PVKlíčová slova (anglicky)
gallery education, pre-school, exhibition Art Noveau - vital Art, research, teachers'approaches, pre-school curriculumTématem bakalářské práce je Mateřská škola v galerii. Téma se váže k výstavě Secese/Vitální umění 1900, která proběhla v rámci výstav Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Cílem práce je prozkoumat vztah edukačního programu k výstavě s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a na základě poznatků z odborné literatury představit pojem galerijní edukace. V praktické části se práce zaměřuje na zjištění zájmu o výstavu a využití edukačního programu mezi učiteli mateřských škol a na adaptaci vlastního edukačního programu k výstavě pro předškolní děti KLÍČOVÁ SLOVA galerijní edukace, předškolní vzdělávání, výstava Secese/Vitální umění, výzkumná sonda, učitelské postoje, RVP PV
The topic of this thesis is Pre-school in a Gallery. This work is closely connected with the exibition Art Nouveau/Vital Art 1900 which was organised by Museum of Decorative Arts in Prague. The first goal of this work is to explore the relationship between education program designed specially for the exibition and the Framework education plan for pre-school education. The second goal is to introduce the term Gallery education based on specialist literature. In the practical part the work is devoted to verify the interest for the exibition and to usage of educational program at first among pre-school teachers and as well for adaptation of own educational program for pre-chool children. KEYWORDS Gallery education, pre-school, exhibition Art Nouveau/Vital Art, research, teachers'approaches, pre-school curriculum