Zobrazit minimální záznam

Speech therapy aids for children with communication disorders
dc.contributor.advisorHousarová, Blanka
dc.creatorFormanová, Kristýna
dc.date.accessioned2017-06-01T14:49:13Z
dc.date.available2017-06-01T14:49:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79092
dc.description.abstractCílem diplomové práce je problematika pomůcek pro děti s narušenou komunikační schopností, resp. děti s odlišným mateřským jazykem. Tzn. zmapování problematiky podpory osvojení jazykového systému žáky s odlišným mateřským jazykem v různých fázích. Teoretická část je rozdělena do čtyř tematických celků: mladší školní věk, školní zralost, vzdělávání, řeč a jazykové schopnosti. Mladší školní věk je zaměřen na specifikaci vývojového období. Oblast školní zralosti se věnuje připravenosti či nepřipravenosti či nezralosti dětí na školu. Vzdělávání je zaměřeno na specifikaci cílů základního vzdělávání a průřezová témata. Dále se zabývá legislativou, jež ošetřuje pobyt a vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v České republice. Řeč a řečové schopnosti jsou logopedickým vhledem do problematiky komunikace. Část této oblasti je věnována bilingvismu. Praktická část je věnována pomůckám, které slouží k rozvoji řeči u dětí s odlišným mateřským jazykem. Ke každé knize či výukovému on-line programu je připojena krátká anotace. Pomůcky byly využity v rámci výukových lekcí. Každá lekce je zaměřena na jednu jazykovou oblast a následně je podrobena reflexi. Klíčová slova: pomůcka, narušená komunikační schopnost, dítě s odlišným mateřským jazykem, cizinec, český jazykcs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the thesis is speech therapy aids for children with communication disorders, resp. children with a different mother tongue. This means to analyze the adoption of the language system support for children with a different mother tongue at different stages. The theoretical part is divide to four topics: younger school age, school maturity, education, language and communication ability. Younger school age is focused on the specification of development period. Second topic, school maturity, is focused on the preparedness, unpreparedness or immaturity of children for school attendance. The education topic is focused on specification aims of education and cross-sectional thems. Then it is focused on immigration legislation for the chidren with different mother tangue in the Czech Republic. The topic of speech and communication ability are insight into the communication. The part of the topic is focused to bilingvism. The practical part is focused on aids, which are tailored for development of speech of children with different mother tongue. Each book or educational on-line software is supplemented with a short annotation. The aids were used within the Framework of educational lessons. Each lesson is focused on one of field and than subjected to reflection. Key words: aids, communication...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePomůcky pro děti s narušenou komunikační schopnostícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133530
dc.title.translatedSpeech therapy aids for children with communication disordersen_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
dc.identifier.aleph002026618
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je problematika pomůcek pro děti s narušenou komunikační schopností, resp. děti s odlišným mateřským jazykem. Tzn. zmapování problematiky podpory osvojení jazykového systému žáky s odlišným mateřským jazykem v různých fázích. Teoretická část je rozdělena do čtyř tematických celků: mladší školní věk, školní zralost, vzdělávání, řeč a jazykové schopnosti. Mladší školní věk je zaměřen na specifikaci vývojového období. Oblast školní zralosti se věnuje připravenosti či nepřipravenosti či nezralosti dětí na školu. Vzdělávání je zaměřeno na specifikaci cílů základního vzdělávání a průřezová témata. Dále se zabývá legislativou, jež ošetřuje pobyt a vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v České republice. Řeč a řečové schopnosti jsou logopedickým vhledem do problematiky komunikace. Část této oblasti je věnována bilingvismu. Praktická část je věnována pomůckám, které slouží k rozvoji řeči u dětí s odlišným mateřským jazykem. Ke každé knize či výukovému on-line programu je připojena krátká anotace. Pomůcky byly využity v rámci výukových lekcí. Každá lekce je zaměřena na jednu jazykovou oblast a následně je podrobena reflexi. Klíčová slova: pomůcka, narušená komunikační schopnost, dítě s odlišným mateřským jazykem, cizinec, český jazykcs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the thesis is speech therapy aids for children with communication disorders, resp. children with a different mother tongue. This means to analyze the adoption of the language system support for children with a different mother tongue at different stages. The theoretical part is divide to four topics: younger school age, school maturity, education, language and communication ability. Younger school age is focused on the specification of development period. Second topic, school maturity, is focused on the preparedness, unpreparedness or immaturity of children for school attendance. The education topic is focused on specification aims of education and cross-sectional thems. Then it is focused on immigration legislation for the chidren with different mother tangue in the Czech Republic. The topic of speech and communication ability are insight into the communication. The part of the topic is focused to bilingvism. The practical part is focused on aids, which are tailored for development of speech of children with different mother tongue. Each book or educational on-line software is supplemented with a short annotation. The aids were used within the Framework of educational lessons. Each lesson is focused on one of field and than subjected to reflection. Key words: aids, communication...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020266180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV