Parasociální interakce jako vztah mezi mediálními postavami a publikem
Parasocial interaction as the relationship between media and audience figures
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78529Identifikátory
SIS: 167362
Katalog UK: 990020940170106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmejkalová, Jiřina
Bednařík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
adorace celebrit, analýza publika, celebrity, fanoušci, kultura celebrity, média, paracosiální interakce, parasociální vztahy, polostrukturovaný rozhovor, publikumKlíčová slova (anglicky)
adoration of celebrities, audience, audience analysis, celebrities, celebrity culture, fans, media, parasocial interaction, parasocial relations, semi-structured interviewBARTOŠOVÁ, Radka. Parasociální interakce jako vztah mezi mediálními postavami a publikem. Praha, 2016. 67 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Irena Reifová, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se ve své teoretické práci zabývá tématem parasociální interakce, tedy specifického vztahu mezi fanoušky a celebritami. Tento stěžejní pojem je nejprve zasazen do širšího kontextu. Blíže charakterizovány jsou celebritami, coby veřejně známými mediální postavami, i publikem jako aktivními příjemci podnětů. Nechybí koncept tzv. obyčejných hvězd, dále zaměření na problematiku nejen fanouškovství, ale i specifické pojmy jako adorace celebrity či stalking celebrit. Po nastínění základních teoretických vhledů je prozkoumán základní pojem - parasociální vztah. Praktická část práce je s ohledem na celkové téma práce provedena pomocí polostrukturovaných rozhovorů se skalními fanoušky ustálených hvězd na jedné straně a fanoušky obyčejných hvězd na straně druhé. Na základě výsledků a autentických materiálů jsou analyzovány jednotlivé kategorie. Práce si klade za cíl prozkoumat jak obdobné pojetí vztahu k celebritám, tak i rozdílné přístupy k mediálním hvězdám.
BARTOŠOVÁ, Radka. Parasociální interakce jako vztah mezi mediálními postavami a publikem. Praha, 2016. 67 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Irena Reifová, Ph.D. Abstract This thesis in its theoretical work focuses on the topic parasocial interaction, a specific relationship between fans and celebrities. This fundamental concept is initially set in a broader context. Closer are characterized by celebrities as a publicly-known media figures, and the audience as active recipients of stimulus. There is a concept called. Ordinary stars, as well as focus on issues not only fandom, but also specific terms such as adoration and celebrity stalking celebrities. After outlining the basic theoretical insight is explored basic concept - parasocial relationship. The practical part with respect to the overall theme of the work is carried out using semi-structured interviews with rock stars, fans steady on one side and ordinary fans of the stars on the other. Based on the results and authentic materials are analyzed each category. The work aims to explore how similar concepts related to celebrities, as well as different approaches to media stars.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Celebrity marketing značek Nike, Adidas a Puma v letech 2014-2017
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKoubayová, Nathalie (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 14. 6. 2018My bachelor thesis describes the concept of celebrity marketing, which is a tactic featuring well-known personalities to offer an endorsement of a product. I will look into the concept of celebrity marketing and describe ... -
Multiple Brand Celebrity Endorsement: Případová studie David Beckham
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHiblerová, Adéla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Datum obhajoby: 19. 6. 2017(abstrakt) Bakalářská práce Multiple Brand Celebrity Endorsement: Případová studie David Beckham se zabývá problematikou vícečetné podpory značek jednou celebritou. Pro správné zasazení této problematiky do širšího kontextu ... -
Držte krok se Štikami: Docusoap v kontextu české reality TV
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlocek, Tomáš (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2023)Datum obhajoby: 4. 9. 2023(ENG) Docusoaps - programmes that follow their protagonists in various life situations and everyday activities in a "documentary" form - are an important type of reality TV formats. These documentary-like reality shows can ...
