Analýza zpravodajství českého a amerického tisku na příkladu referování o prezidentských volbách v roce 2008 v USA a americkém prezidentovi
Analysis of the Czech and American News Coverage of the 2008 Presidential Elections in the U.S. and American President
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78521Identifikátory
SIS: 167392
Katalog UK: 990020945500106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zezulková, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
28. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
zpravodajství, zahraniční zpravodajství, předvolební kampaň, americký prezident, The New York Times, Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny, kvantitativní obsahová analýza, honeymoon efekt, intermediální nastolování agendyKlíčová slova (anglicky)
news coverage, international news, presidential campaign, American president, The New York Times, Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny, quantitative content analysis, honeymoon effect, international two-step flowDiplomová práce "Analýza zpravodajství českého a amerického tisku na příkladu referování o prezidentských volbách v roce 2008 v USA a americkém prezidentovi" zkoumá, jednak zda americký tisk, zastoupený deníkem The New York Times, ovlivňuje podobu zpravodajství o prezidentských kandidátech v českém tisku, zastoupeném Mladou frontou DNES a Hospodářskými novinami, na příkladu zpravodajství o prezidentské volbě v roce 2008 ve Spojených státech. Tedy zda se v českém tisku projevuje efekt intermediálního nastolování agendy. Dále také zkoumá, zda se v českém zpravodajském tisku projevuje tzv. honeymoon efekt na příkladu referování o americkém prezidentovi Baracku Obamovi v jeho prvním funkčním období. Pomocí kvantitativní analýzy z šetření vyplynulo, že český tisk opravdu vykazuje v některých aspektech podobné rysy ve způsobu referování o prezidentských volbách, jaké bylo možné sledovat u amerického tisku. Stejně tak se ukázalo, že český tisk hodnotí prezidenta Baracka Obamu pozitivně na počátku jeho funkčního období, přičemž toto pozitivní hodnocení následujícího roku znatelně kleslo.
The diploma thesis "Analysis of the Czech and American News Coverage of the 2008 Presidential Elections in the U.S. and American President" examined if American press, represented by The New Your Times, is influencing the coverage of presidential candidates in Czech press, which is represented by Mladá fronta DNES and Hospodářské noviny. The examination is based on the example of presidential race in 2008 in USA. The aim of the research is if there are signs of international two-step flow in Czech press. The second part of the research is focused on so called honeymoon effect in Czech press on the example of news Coverage of President Barack Obama in his first term in office. The quantitative content analysis showed that there are similar features in the coverage of presidential race in Czech and American press. The investigation also showed that Czech press is more positive in the coverage of Barrack Obama at the beginning of his first term in office and this positivity declined in the second year.
