Zobrazit minimální záznam

Analysis of the Czech and American News Coverage of the 2008 Presidential Elections in the U.S. and American President
dc.contributor.advisorNečas, Vlastimil
dc.creatorNovotná, Petra
dc.date.accessioned2017-06-01T12:36:27Z
dc.date.available2017-06-01T12:36:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78521
dc.description.abstractDiplomová práce "Analýza zpravodajství českého a amerického tisku na příkladu referování o prezidentských volbách v roce 2008 v USA a americkém prezidentovi" zkoumá, jednak zda americký tisk, zastoupený deníkem The New York Times, ovlivňuje podobu zpravodajství o prezidentských kandidátech v českém tisku, zastoupeném Mladou frontou DNES a Hospodářskými novinami, na příkladu zpravodajství o prezidentské volbě v roce 2008 ve Spojených státech. Tedy zda se v českém tisku projevuje efekt intermediálního nastolování agendy. Dále také zkoumá, zda se v českém zpravodajském tisku projevuje tzv. honeymoon efekt na příkladu referování o americkém prezidentovi Baracku Obamovi v jeho prvním funkčním období. Pomocí kvantitativní analýzy z šetření vyplynulo, že český tisk opravdu vykazuje v některých aspektech podobné rysy ve způsobu referování o prezidentských volbách, jaké bylo možné sledovat u amerického tisku. Stejně tak se ukázalo, že český tisk hodnotí prezidenta Baracka Obamu pozitivně na počátku jeho funkčního období, přičemž toto pozitivní hodnocení následujícího roku znatelně kleslo.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis "Analysis of the Czech and American News Coverage of the 2008 Presidential Elections in the U.S. and American President" examined if American press, represented by The New Your Times, is influencing the coverage of presidential candidates in Czech press, which is represented by Mladá fronta DNES and Hospodářské noviny. The examination is based on the example of presidential race in 2008 in USA. The aim of the research is if there are signs of international two-step flow in Czech press. The second part of the research is focused on so called honeymoon effect in Czech press on the example of news Coverage of President Barack Obama in his first term in office. The quantitative content analysis showed that there are similar features in the coverage of presidential race in Czech and American press. The investigation also showed that Czech press is more positive in the coverage of Barrack Obama at the beginning of his first term in office and this positivity declined in the second year.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectzpravodajstvícs_CZ
dc.subjectzahraniční zpravodajstvícs_CZ
dc.subjectpředvolební kampaňcs_CZ
dc.subjectamerický prezidentcs_CZ
dc.subjectThe New York Timescs_CZ
dc.subjectMladá fronta DNEScs_CZ
dc.subjectHospodářské novinycs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjecthoneymoon efektcs_CZ
dc.subjectintermediální nastolování agendycs_CZ
dc.subjectnews coverageen_US
dc.subjectinternational newsen_US
dc.subjectpresidential campaignen_US
dc.subjectAmerican presidenten_US
dc.subjectThe New York Timesen_US
dc.subjectMladá fronta DNESen_US
dc.subjectHospodářské novinyen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjecthoneymoon effecten_US
dc.subjectinternational two-step flowen_US
dc.titleAnalýza zpravodajství českého a amerického tisku na příkladu referování o prezidentských volbách v roce 2008 v USA a americkém prezidentovics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-28
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId167392
dc.title.translatedAnalysis of the Czech and American News Coverage of the 2008 Presidential Elections in the U.S. and American Presidenten_US
dc.contributor.refereeZezulková, Markéta
dc.identifier.aleph002094550
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Analýza zpravodajství českého a amerického tisku na příkladu referování o prezidentských volbách v roce 2008 v USA a americkém prezidentovi" zkoumá, jednak zda americký tisk, zastoupený deníkem The New York Times, ovlivňuje podobu zpravodajství o prezidentských kandidátech v českém tisku, zastoupeném Mladou frontou DNES a Hospodářskými novinami, na příkladu zpravodajství o prezidentské volbě v roce 2008 ve Spojených státech. Tedy zda se v českém tisku projevuje efekt intermediálního nastolování agendy. Dále také zkoumá, zda se v českém zpravodajském tisku projevuje tzv. honeymoon efekt na příkladu referování o americkém prezidentovi Baracku Obamovi v jeho prvním funkčním období. Pomocí kvantitativní analýzy z šetření vyplynulo, že český tisk opravdu vykazuje v některých aspektech podobné rysy ve způsobu referování o prezidentských volbách, jaké bylo možné sledovat u amerického tisku. Stejně tak se ukázalo, že český tisk hodnotí prezidenta Baracka Obamu pozitivně na počátku jeho funkčního období, přičemž toto pozitivní hodnocení následujícího roku znatelně kleslo.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis "Analysis of the Czech and American News Coverage of the 2008 Presidential Elections in the U.S. and American President" examined if American press, represented by The New Your Times, is influencing the coverage of presidential candidates in Czech press, which is represented by Mladá fronta DNES and Hospodářské noviny. The examination is based on the example of presidential race in 2008 in USA. The aim of the research is if there are signs of international two-step flow in Czech press. The second part of the research is focused on so called honeymoon effect in Czech press on the example of news Coverage of President Barack Obama in his first term in office. The quantitative content analysis showed that there are similar features in the coverage of presidential race in Czech and American press. The investigation also showed that Czech press is more positive in the coverage of Barrack Obama at the beginning of his first term in office and this positivity declined in the second year.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020945500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV