Životní styl mladé české generace
Lifestyles of young czech generation
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7830Identifiers
Study Information System: 2406
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Kuchař, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
6. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Práce je věnována životním stylům mladé české generace, které jsou empiricky mapovány na základě dat z výzkumu Mass, Media and Lifestyle. Životní styl je pro potřeby této práce zúžen na způsoby náplně volného času a jeho trávení. V teoretické části je nejprve provedeno shrnutí základních konceptů vázajících se k životnímu stylu. Životní styl je tak nahlížen z pohledu plurality, efektivity, individualizace, diverzity a také svých základních determinant. Dále je zpracována problematika volného času, a to v souvislosti se životním stylem a s poznatky výzkumů, které tuto práci inspirovaly. V empirické části je zkonstruována typologie sedmi základních životních stylů, nazvanými sportovní, rodinný, plný, pasivní, domácí a aktivní. Jednotlivé životní styly jsou prozkoumány z hlediska sociální, kulturní a osobnostní podmíněnosti. Závěrem je předložen model ukazující vliv a vysvětlovači schopnosti jednotlivých determinant na vytvořenou typologii životních stylů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Author's thesis is concerned with lifestyles of young Czech generation. Lifestyle is considered to be based on different combinations of leisure patterns. Theoretical part deals with the concepts of lifestyle and leisure. The problematics of lifestyle is explained within the main aspects of lifestyle, which is plurality of lifestyles, effectivity, individualization, diversity and lifestyles'main determinants. The issue of leisure is approached from a lifestyle perspective and in the context of key findings of researchs, dealing with similar problems. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)