Mediální komunikace železničních dopravců: České dráhy, RegioJet a Leo Express 2013-2015
Media communication of railway companies: České dráhy, RegioJet and Leo Express in the years 2013-2015
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78214Identifikátory
SIS: 167063
Katalog UK: 990020928320106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Báča, Ladislav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
14. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
České dráhy, RegioJet, Leo Express, media relations, public relations, kvantitativní analýza, mediální obsah, komunikační strategieKlíčová slova (anglicky)
České dráhy, RegioJet, Leo Express, media relations, public relations, quantitative research, media content, communication strategy(abstrakt) Tato práce se věnuje analýze komunikaci s médii největších českých železničních společností České dráhy, RegioJet a Leo Express v období let 2013 až 2015. Teoretická část popisuje základní poznatky z oblastí public a media relations. Uvádí doporučení pro úspěšnou firemní externí komunikaci a správné psaní tiskových zpráv. Okrajově se také dotýká obecné teorie mediální komunikace, kde především definuje a charakterizuje jednotlivé typy mediálních produktů. Praktická část se věnuje analýze externí komunikace jednotlivých společností, která je v případě Českých drah a RegioJet podložena osobní komunikací s tiskovými mluvčími společností. V případě firmy Leo Express je podložena příklady tiskových zpráv. Tato analýza je doplněna kvantitativním výzkumem mediálních obsahů. Po uvedení teorie a metodologie kvantitativní analýzy mediálních obsahů jsou uvedeny výsledky samotného výzkumu. Ten byl proveden porovnáním tiskových zpráv společností s výstupy v celonárodních tištěných médiích Právo, Hospodářské noviny, MF Dnes, Lidové noviny, Blesk a jejich regionálních a internetových mutacích pomocí nástroje NEWTON Media Search. Výzkum je založen na potvrzení nebo vyvrácení stanovených hypotéz, které vychází z teoretické části a analýzy komunikace jednotlivých společností. Součástí práce je také...
This bachelor thesis deals with media relations analysis of the biggest Czech railway companies České dráhy, RegioJet and Leo Express since 2013 to 2015. The theoretical part describes elementary findings from media and public relations fields. There is also recommendation for successful company's external communication and proper writing of media releases. Different types of media products are described primarily while elementary theory of mass media communication is defined only marginally. The practical part focuses on external communication analysis of chosen companies individualy. This analysis is complemented with personal communication with spokepersons of companies České dráhy and RegioJet, and in case of Leo Express, analysis is complemented with examples of media releases. The analysis is supported with quantitative research of media contents and the results are following description of quantitative research of media contents and methodology definition. The research were carried by comparison of press releases and media articles in national press as Právo, Hospodářské noviny, MF Dnes, Lidové noviny, Blesk and its regional and digital branches. NEWTON Media search was used for research and the research itself is based on confirmation or refutation of stated hypothesis. These hypotheses...
