Podpora souvislého mluveného projevu žáků ZŠ
Supporting speaking competence of children in primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77852Identifikátory
SIS: 147768
Katalog UK: 990020955900106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šebesta, Karel
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
20. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mluvený projev, základní škola, komunikační výchova, postup výkladový, slovní hry, učebnice českého jazykaKlíčová slova (anglicky)
speaking competence, primary education, communication education, expository writing, word games, Czech language textbooksTato diplomová práce pojednává o tématu podpory souvislého mluveného projevu žáků základní školy. Zaměřuje se zejména na žáky 5. a 6. ročníku a na slohový postup výkladový, přičemž podává základní vývojové charakteristiky této věkové skupiny. Ve své stěžejní části přináší práce vedle porovnání současných učebnic českého jazyka s ohledem na podporu mluveného projevu a požadavky RVP především soubor aktivit, které mohou doplnit cvičení v těchto učebnicích. V poslední kapitole práce je pak popsáno testování vybraných aktivit se skupinou žáků 5. ročníku včetně hodnocení a zpětné vazby žáků. Klíčová slova: mluvený projev, základní škola, komunikační výchova, postup výkladový, slovní hry, učebnice českého jazyka
This diploma thesis deals with support of speaking competence of children in primary school. It focuses especially on the 5th and 6th grade students and on an expository writing whereas it explicates the basic developmental characteristics of this age group. In its crucial part, diploma comes with a unique set of activities, which could accompany the exercises in the Czech language textbooks used nowadays. Finally, in the closing chapter, the testing of selected activities with a group of 5th grade students is described including an evaluation and a feedback of students. Keywords: speaking competence, primary school, communication education, expository writing, word games, Czech language textbooks
