Zobrazit minimální záznam

Pirate Radio
dc.contributor.advisorKřeček, Jan
dc.creatorHorák, Ondřej
dc.date.accessioned2017-06-01T08:42:14Z
dc.date.available2017-06-01T08:42:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77453
dc.description.abstract(abstrakt) Tato práce si bere za cíl sledovat vývoj pirátství spojeného rozhlasovým vysíláním. Dvěma hlavními prostory, ve kterých vývoj sledujeme, jsou dvě odlišná mediální prostředí - Velká Británie a Spojené státy americké. Z počátku se pojem pirátství lokálně lišil. Ve Velké Británii byli za piráty označováni ti, kdo přijímali rozhlasové vysílání British Broadcasting Company a neměli zaplacenou roční licenci pro poslech. V americkém prostředí se rozhlasové pirátství již od počátku pojilo s vlastním vysíláním. Piráti tedy byli ti, kdo svým vysíláním v éteru rušili vysílání někoho jiného. Tento koncept pirátství se dále rozvinul i ve Velké Británii a později byl spojován převážně s vysílateli, kteří svá plovoucí studia zakotvili v mezinárodních vodách. Tento druh rozhlasového pirátství se nejvíce rozšířil ve Velké Británii, a to zejména kvůli monopolnímu postavení státní BBC. V Americe se pirátství pojí především s radioamatérskými pokusy, které se při zesílení vysílání dostaly do rozporu se zákonem. V obou případech bylo pirátství počátečním impulzem pro změnu. V Británii vznikly nové kanály BBC s novým obsahem a v Americe se upevňovala pozice mikrovysílatelů.cs_CZ
dc.description.abstractThis paper aims to follow the development of radio broadcasting piracy. We focused on two main and very different media landscapes - the United Kingdom and the United States of America. In the beginning, the concept of piracy differed locally. The United Kingdom's pirates were people who received radio broadcasting of the British Broadcasting Company without paying an annual license for listening. In the media landscape of America, piracy was connected with the broadcasting of their own signal. US pirates were broadcasters who caused an interference with any other licensed station. This concept of piracy developed in British media landscape too. Later, it was primarily associated with offshore broadcasters who anchored their floating studios in international waters. This kind of radio piracy was the most popular in the United Kingdom because of a radio broadcasting monopoly of the BBC. Piracy in the United States of America is associated with efforts of amateur radio experimenters. When their signals strengthened, all their activities became illegal. In both cases, piracy was a strong stimulus for a change. In the United Kingdom, the BBC formed new channels with diverse content and in the United Stated of America the position of micro- broadcasters has been strengthened.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPirátskécs_CZ
dc.subjectrádiocs_CZ
dc.subjectpirátstvícs_CZ
dc.subjectrozhlascs_CZ
dc.subjectvysílánícs_CZ
dc.subjectCarolinecs_CZ
dc.subjectBBCcs_CZ
dc.subjectPirateen_US
dc.subjectradioen_US
dc.subjectpiracyen_US
dc.subjectbroadcastingen_US
dc.subjectCarolineen_US
dc.subjectBBCen_US
dc.titlePirátská rádiacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId167445
dc.title.translatedPirate Radioen_US
dc.contributor.refereeCebe, Jan
dc.identifier.aleph002094401
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Tato práce si bere za cíl sledovat vývoj pirátství spojeného rozhlasovým vysíláním. Dvěma hlavními prostory, ve kterých vývoj sledujeme, jsou dvě odlišná mediální prostředí - Velká Británie a Spojené státy americké. Z počátku se pojem pirátství lokálně lišil. Ve Velké Británii byli za piráty označováni ti, kdo přijímali rozhlasové vysílání British Broadcasting Company a neměli zaplacenou roční licenci pro poslech. V americkém prostředí se rozhlasové pirátství již od počátku pojilo s vlastním vysíláním. Piráti tedy byli ti, kdo svým vysíláním v éteru rušili vysílání někoho jiného. Tento koncept pirátství se dále rozvinul i ve Velké Británii a později byl spojován převážně s vysílateli, kteří svá plovoucí studia zakotvili v mezinárodních vodách. Tento druh rozhlasového pirátství se nejvíce rozšířil ve Velké Británii, a to zejména kvůli monopolnímu postavení státní BBC. V Americe se pirátství pojí především s radioamatérskými pokusy, které se při zesílení vysílání dostaly do rozporu se zákonem. V obou případech bylo pirátství počátečním impulzem pro změnu. V Británii vznikly nové kanály BBC s novým obsahem a v Americe se upevňovala pozice mikrovysílatelů.cs_CZ
uk.abstract.enThis paper aims to follow the development of radio broadcasting piracy. We focused on two main and very different media landscapes - the United Kingdom and the United States of America. In the beginning, the concept of piracy differed locally. The United Kingdom's pirates were people who received radio broadcasting of the British Broadcasting Company without paying an annual license for listening. In the media landscape of America, piracy was connected with the broadcasting of their own signal. US pirates were broadcasters who caused an interference with any other licensed station. This concept of piracy developed in British media landscape too. Later, it was primarily associated with offshore broadcasters who anchored their floating studios in international waters. This kind of radio piracy was the most popular in the United Kingdom because of a radio broadcasting monopoly of the BBC. Piracy in the United States of America is associated with efforts of amateur radio experimenters. When their signals strengthened, all their activities became illegal. In both cases, piracy was a strong stimulus for a change. In the United Kingdom, the BBC formed new channels with diverse content and in the United Stated of America the position of micro- broadcasters has been strengthened.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020944010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV