Zobrazit minimální záznam

Factors affecting formation and persistence of dietary aversions
dc.contributor.advisorExnerová, Alice
dc.creatorKřístková, Barbora
dc.date.accessioned2017-06-01T07:49:53Z
dc.date.available2017-06-01T07:49:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77209
dc.description.abstractVznik potravních averzí je specifickým typem asociačního učení. Od klasického podmiňování se odlišuje hlavně výrazně delším intervalem mezi podmíněným a nepodmíněným podnětem při vzniku potravních averzí bývá nejčastěji použito stopové podmiňování, při kterém je podmíněný podnět následován podnětem nepodmíněným po určitém časovém intervalu. Potravní averze většinou vzniká už po prvním kole podmiňování. Nepodmíněným podnětem může být nevolnost způsobená celou řadou chemických látek. Jako nepodmíněný podnět může působit i nevolnost způsobená radiací, nuceným anebo dobrovolným pohybem, rotací,… Nejčastěji používaným nepodmíněným podnětem je chlorid litný. Potravní averze byla prokázána jak u bezobratlých živočichů, tak i u obratlovců. Potravní averze nebyla prokázána u obojživelníků.cs_CZ
dc.description.abstractTaste aversion conditioning is a specific type of associative learning. Long delay between conditioned and unconditioned stimulus is the main difference from classical learning. Trace conditioning is the most common type of conditioning, used in this type of learning. Conditioned stimulus is followed by unconditioned stimulus. Taste aversion is usually formed after one trial conditioning. Unconditioned stimulus may be nausea caused by a variety of chemicals. As an unconditioned stimulus may also be used nausea caused by radiation, forced or voluntary movement, rotation, ... The most commonly used unconditioned stimulus is lithium chloride. Food aversion was demonstrated in both invertebrates and vertebrates. Food aversion has not been demonstrated in amphibians.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectpotravní averzecs_CZ
dc.subjectpodmiňovánícs_CZ
dc.subjectchuťová averzecs_CZ
dc.subjecttaste aversionen_US
dc.subjecttaste aversion conditioningen_US
dc.subjectpassive avoidance learningen_US
dc.subjectdietary aversionen_US
dc.subjectsickness-conditioned learningen_US
dc.subjectretention intervalen_US
dc.titleFaktory ovlivňující vznik a trvání potravních averzícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-06
dc.description.departmentDepartment of Zoologyen_US
dc.description.departmentKatedra zoologiecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId172459
dc.title.translatedFactors affecting formation and persistence of dietary aversionsen_US
dc.contributor.refereeFrynta, Daniel
dc.identifier.aleph002092017
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologyen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra zoologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Zoologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enBiologyen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVznik potravních averzí je specifickým typem asociačního učení. Od klasického podmiňování se odlišuje hlavně výrazně delším intervalem mezi podmíněným a nepodmíněným podnětem při vzniku potravních averzí bývá nejčastěji použito stopové podmiňování, při kterém je podmíněný podnět následován podnětem nepodmíněným po určitém časovém intervalu. Potravní averze většinou vzniká už po prvním kole podmiňování. Nepodmíněným podnětem může být nevolnost způsobená celou řadou chemických látek. Jako nepodmíněný podnět může působit i nevolnost způsobená radiací, nuceným anebo dobrovolným pohybem, rotací,… Nejčastěji používaným nepodmíněným podnětem je chlorid litný. Potravní averze byla prokázána jak u bezobratlých živočichů, tak i u obratlovců. Potravní averze nebyla prokázána u obojživelníků.cs_CZ
uk.abstract.enTaste aversion conditioning is a specific type of associative learning. Long delay between conditioned and unconditioned stimulus is the main difference from classical learning. Trace conditioning is the most common type of conditioning, used in this type of learning. Conditioned stimulus is followed by unconditioned stimulus. Taste aversion is usually formed after one trial conditioning. Unconditioned stimulus may be nausea caused by a variety of chemicals. As an unconditioned stimulus may also be used nausea caused by radiation, forced or voluntary movement, rotation, ... The most commonly used unconditioned stimulus is lithium chloride. Food aversion was demonstrated in both invertebrates and vertebrates. Food aversion has not been demonstrated in amphibians.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra zoologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020920170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV