Zážitkové programy jako faktor primární prevence na základních školách v Praze 6
Experience programmes as a factor of a primary prevence on basic schools in Prague 6
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76489Identifiers
Study Information System: 138106
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Flemr, Libor
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Zážitkové programy, škola, primární prevence, pedagogikaKeywords (English)
Experience programmes, school, primary prevence, pedagogyNázev: Zážitkové programy jako faktor primární prevence na základních školách v Praze 6 Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit, zda a jakým způsobem realizují základní školy v Praze 6 zážitkové programy a jestli mají o těchto preventivních aktivitách povědomí i žáci. Metody: Veškeré údaje uvedené v empirické části této práce byly získány pomocí dotazníkového šetření mezi žáky 9. Tříd a řízených semistrukturovaných rozhovorů určených pro školní metodiky prevence. Výsledky: Dle získaných údajů bylo zjištěno, že primárně preventivní a zážitkové aktivity jsou v dané oblasti součástí vyučovacího procesu, ale jsou realizovány především jednorázově a bez hlubšího zkoumání, což má vliv i na povědomí žáků o této problematice. Klíčová slova:zážitkové programy, škola, primární prevence, pedagogika
The Abstract Title: Experience programmes as a factor of a primary prevence on basic schools in Prague 6 Objectives: The goal of this bachelor thesis is to find out if and how the basic schools in Prague 6 implement experience programmes and weather the pupils have any knowledge about these preventive activities. Methods: All the data in the empirical part of my thesis were obtained by a survey distributed among 9th graders and by controlled semistructured interview intended for school prevention program coordinators. Results: The acquired data showed that primary preventive and experience activities are part of the education process in given area. However, they are organized primarily on a one time bases and without any deeper research which has an impact on the pupil's awareness about this issue. Keywords: experience programmes, school, primary prevence, pedagogy