dc.contributor.advisor | Straková, Jana | |
dc.creator | Dvořáková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T04:19:42Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T04:19:42Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/76250 | |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte. V teoretické části popisuji současnou rodinu a její základní funkce. Mapuji situaci v legislativě v České republice, zabývám se okolnostmi, jak rozhodují české soudy o svěření dětí do péče po rozvodu rodičů, zda se počet dětí žijících ve střídavé péči zvyšuje. Zajímá mne, zda soudy rozhodují v zájmu dítěte. V další části se zaměřuji na definování školní úspěšnosti a chování žáka mladšího školního věku. Naznačuji faktory, které mohou mít vliv na školní úspěch. V praktické části prezentuji výsledky mého kvalitativního výzkumu. Zkoumám vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte z pohledu třídních učitelů. Zjišťuji, jak se projevují děti, které žijí po rozvodu rodičů ve střídavé péči, a zajímá mne, zda třídní učitelé zaznamenali určité znaky, které by tyto děti spojovaly. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The topic of this diploma thesis is the influence of joint custody on school successfulness of a child. In the theoretical part I describe a contemporary family and major functions of the family. I chart the situation of legislation in the Czech Republic, I deal with circumstances how the Czech courts make a decision about commiting children into parental care after a divorce of their parents and whether the number of children being involved in joint custody increases. I am really interested in the fact whether the courts make a decision based on the child needs. Following this part I focus on the definition of school successfulness of children and the behaviour of younger learners. I indicate the factors that could have an influence on school successfulness. In the practical part I present the results of my qualitative research. I explore the influence of joint custody into child school successfulness from the point of view of class teachers. I survey the behaviour of children who live in joint custody after the divorce of parents and I also take an interest into the fact whether the class teacher have noticed any features that could connect these children. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | střídavá péče o dítě | cs_CZ |
dc.subject | základní funkce rodiny | cs_CZ |
dc.subject | zájem dítěte | cs_CZ |
dc.subject | rodičovská odpovědnost | cs_CZ |
dc.subject | školní úspěšnost | cs_CZ |
dc.subject | joint custody | en_US |
dc.subject | major functions of family | en_US |
dc.subject | child needs | en_US |
dc.subject | parental responsibilities | en_US |
dc.subject | school successfulness of children | en_US |
dc.title | Vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte na prvním stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-06-15 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 161859 | |
dc.title.translated | The influence of shared custody on the child's school success in primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Valenta, Josef | |
dc.identifier.aleph | 002095611 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pedagogiky | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pedagogiky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem diplomové práce je vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte. V teoretické části popisuji současnou rodinu a její základní funkce. Mapuji situaci v legislativě v České republice, zabývám se okolnostmi, jak rozhodují české soudy o svěření dětí do péče po rozvodu rodičů, zda se počet dětí žijících ve střídavé péči zvyšuje. Zajímá mne, zda soudy rozhodují v zájmu dítěte. V další části se zaměřuji na definování školní úspěšnosti a chování žáka mladšího školního věku. Naznačuji faktory, které mohou mít vliv na školní úspěch. V praktické části prezentuji výsledky mého kvalitativního výzkumu. Zkoumám vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte z pohledu třídních učitelů. Zjišťuji, jak se projevují děti, které žijí po rozvodu rodičů ve střídavé péči, a zajímá mne, zda třídní učitelé zaznamenali určité znaky, které by tyto děti spojovaly. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of this diploma thesis is the influence of joint custody on school successfulness of a child. In the theoretical part I describe a contemporary family and major functions of the family. I chart the situation of legislation in the Czech Republic, I deal with circumstances how the Czech courts make a decision about commiting children into parental care after a divorce of their parents and whether the number of children being involved in joint custody increases. I am really interested in the fact whether the courts make a decision based on the child needs. Following this part I focus on the definition of school successfulness of children and the behaviour of younger learners. I indicate the factors that could have an influence on school successfulness. In the practical part I present the results of my qualitative research. I explore the influence of joint custody into child school successfulness from the point of view of class teachers. I survey the behaviour of children who live in joint custody after the divorce of parents and I also take an interest into the fact whether the class teacher have noticed any features that could connect these children. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020956110106986 | |