Právní úprava spotřebitelského úvěru ve vybraných jurisdikcích
Legal regulation of consumer credit in selected jurisdictions
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76045Identifikátory
SIS: 163306
Kolekce
- Kvalifikační práce [13549]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kohajda, Michael
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra finančního práva a finanční vědy
Datum obhajoby
21. 1. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Spotřebitelský úvěr, roční procentní sazba nákladů, úrok, reklama na spotřebitelský kredit, Rusko, Spojené královstvíKlíčová slova (anglicky)
Consumer credit, annual percentage rate of charge, interest, consumer credit advertising, Russia, United KingdomPrávní úprava spotřebitelského úvěru ve vybraných jurisdikcích - abstrakt Tato diplomová práce představuje komparativní studii regulace spotřebitelského úvěru. Jeho právní úprava je v práci srovnávána ve třech různých zemích: České republice, Rusku a Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Předmětem zjišťování jsou odlišnosti od české úpravy, přičemž je vyhodnocována účelnost odlišných ustanovení. V závěru práce jsou shrnuta doporučení vedoucí k optimalizaci budoucí právní úpravy spotřebitelského úvěru. Keywords Consumer credit, annual percentage rate of charge, interest, consumer credit advertising, Russia, United Kingdom
Legal regulation of consumer credit in selected jurisdictions - abstract This master thesis is a comparative study of consumer credit regulation. Consumer credit regulation is compared in three different countries: the Czech Republic, Russia and the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The distinctions between the Czech regulation on one hand, and Russian and British regulations on the other hand are analyzed and evaluated in terms of their reasonability. The conclusion summarizes the recommendations for optimization of the future consumer credit regulation. Keywords Consumer credit, annual percentage rate of charge, interest, consumer credit advertising, Russia, United Kingdom