Externí firemní periodika neboli palubní časopisy dopravců působících v České republice
External customer magazines alias on-board magazines of carriers in the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75822Identifikátory
SIS: 163438
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
28. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
firemní časopis - palubní časopis - firemní komunikace - reklama - rámcování - kvalitativní obsahová metodaKlíčová slova (anglicky)
customer magazine - on-board magazine - corporate communication - advertising - framing - qualitative content analysisDiplomová práce pojednává o současných palubních časopisech dopravců působících v České republice. Palubní časopisy, řadící se mezi externí firemní periodika, jsou zasazeny do kontextu marketingové a mediální komunikace a následně definovány na základě distinktivních obsahových a formálních znaků i komunikačních cílů. V rámci diplomové práce je analyzováno celkem sedm současných palubních časopisů (Review, Travel Service Magazine, ČD pro vás, Žlutý, LEO Express, Leopold a Můj vláček). Metodickým východiskem práce je kvalitativní metoda analýzy textu, konkrétně dvě dílčí výzkumné metody: deskripce a srovnávání. U jednotlivých časopisů byla hodnocena tematická struktura, grafické zpracování a jazyková úroveň, zároveň byl zmapován historický vývoj a způsob distribuce. Část analýzy byla rovněž věnována vzájemnému propojování reklamního a redakčního obsahu, které bylo zkoumáno prostřednictvím analýzy rámcování. Závěry kvalitativní analýzy byly doplněny o výstupy subjektivního čtenářského porovnání zkoumaných periodik, získané formou dotazníkového šetření.
The Master's thesis focuses on the current on-board magazines of carriers operating in the Czech Republic. On-board magazines, ranking among the customer magazines are set in the context of marketing and media communication and subsequently defined on the basis of distinctive content and formal characteristics and communication objectives. There are seven current on-board magazines analyzed within the thesis (Review, Travel Service Magazine, ČD pro vás, Žlutý, LEO Express, Leopold and Můj vláček). Methodological background of this thesis is the qualitative content analysis, specifically two partial research methods: description and comparison. It evaluated thematic structure of each journal, graphic design and linguistic level, the historical development and the distribution method. Part of the analysis is also focused on blending of advertising and editorial content, which were investigated through framing analysis. The results of the qualitative analysis were verified by questionnaire survey.