Interaktivní technologie pro muzea: analýza a možnosti jejich implementace pro zvýšení motivace a zapojení návštěvníků
Interactive technologies for museums: analysis and possibilities of implementation with focus on enhancement visitors' motivation and engagement
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75751Identifikátory
SIS: 129115
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wančová, Nina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
7. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
interaktivní technologie, muzejní edukace, neformální vzdělávání, interaktivní exponát, interakční designKlíčová slova (anglicky)
interactive technology, museum education, informal education, interactive exhibit, interaction designPráce se zabývá interaktivními technologiemi pro muzea a jejich vlivem na prožitek návštěvníků muzea. Teoretická část je zaměřená na prostředí muzea, muzejní edukaci a chování jeho návštěvníků. Je definován pojem interaktivita a popsán význam interaktivních technologií pro muzea. Jsou představeny technologie a příklady implementací v muzeích. V kapitole o designu interaktivních exponátů je nastíněn proces jejich návrhu, zásady designu a také na ně navázané komplikace. Záměrem praktické části je ohodnotit a porovnat vybrané muzejní interaktivní exponáty. Pro tyto potřeby byl použit aplikační rámec M-Dimensions.
This work focuses on interactive technology for museums and its influence on visitor experience. The theoretical part is aimed at museum context, museum education, and visitor behaviour. The concept of interactivity is defined and the importance of interactive technology for museums is analysed. Technologies and their implementations are described. In the chapter on interactive exhibits design, the process of planning, design principles and possible pitfalls are outlined. The purpose of the practical part is to evaluate and compare selected interactive installations. The M-Dimensions framework is used for this task