Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání
Self-efficacy in transitional moments with a focus on the transition from primary to lower secondary school education
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/75677/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75677Identifikátory
SIS: 150971
Kolekce
- Kvalifikační práce [22849]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šírová, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
7. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
self-efficacy, akademická self-efficacy, přechod, adaptace, změnaKlíčová slova (anglicky)
self-efficacy, academic self-efficacy, transition, adaptation, changeDIPLOMOVÉ PRÁCE Název práce: Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání Autor práce: Bc. Barbora Kučerová Vedoucí práce: PhDr. Simona Hoskovcová, PhD. Počet stran a znaků: 74 stran a 155 289 znaků Počet příloh: 2 Počet použitých zdrojů a literatury: 79 Abstrakt: Diplomová práce se zabývá konceptem self-efficacy z pohledu sociálně kognitivní teorie. Hlavním cílem práce je zjištění rozdílů v úrovni akademické self-efficacy a emocionálního prožívání změny žáků během přechodu z 1. na 2. stupeň základního vzdělání. Výzkum byl proveden na výběrovém souboru 173 žáků 5. tříd, kdy byla pomocí dotazníku zjišťována úroveň jejich akademické self-efficacy a emocionálního prožívání změny během 3 měřených období - před přechodem, po přechodu a po adaptaci na změnu. Výsledky analýzy neprokázaly statisticky významný pokles úrovně akademické self-efficacy žáků během přechodu. Oproti očekáváním bylo prokázáno pozitivní vnímání změny ze strany žáků během tohoto přechodu. Klíčová slova: self-efficacy, akademická self-efficacy, přechod, adaptace, změna
OF THESIS Title: Self-efficacy in transitional moments with a focus on the transition from primary to lower secondary education Author: Bc. Barbora Kučerová Supervisor: PhDr. Simona Hoskovcová, PhD. Number of pages and characters: 74 pages and 155 289 characters Number of appendices: 2 Number of references: 79 Abstract: This diploma thesis considers the self-efficacy concept from the point of view of social cognitive theory. The main goal of this thesis is to investigate the differences in the level of pupils' academic self-efficacy as well as the emotional perception of the change during the transition from primary to lower secondary education. The research was made on a sample of 173 fifth-graders using a questionnaire where the level of their academic self-efficacy and emotional perception of the change was measured during 3 times - before the transition, after the transition and after the adaptation to the change. The results did not prove a statistically significant decrease of the level of academic self-efficacy during the transition. Against expectations the pupils' positive perception of the change was proven. Key words: self-efficacy, academic self-efficacy, transition, adaptation, change
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vztah "self-efficacy" s akutním prožíváním úzkosti při výzvové aktivitě
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLaudová, Veronika (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2023)Datum obhajoby: 19. 1. 2023Název: Vztah "self-efficacy" s akutním prožíváním úzkosti při výzvové aktivitě Cíle: Cílem práce bylo zjistit vzájemný vztah mezi self-efficacy a akutní prožívanou úzkostí při výzvové aktivitě překonávání překážky ve výšce. ... -
Vliv koučování na self-efficacy klienta
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTošovská, Anežka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2023)Datum obhajoby: 15. 6. 20235 Abstract The bachelor thesis aims to analyse and explain how coaching positively influences client's self-efficacy. Self-efficacy or perceived personal efficacy is a set of beliefs about one's own abilities that are ... -
Sebeřízené vzdělávání a jeho souvislost s vybranými psychologickými koncepty
Výsledek obhajoby: OBHÁJENORežná, Lucie (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 4. 9. 2019Diplomová práce se zabývá koncepty kreativity a self-efficacy, a to konkrétně ve spojitosti s proudem sebeřízeného vzdělávání. V teoretické části práce je blíže představen fenomén svobodných škol, hlavních principů, kterými ...