Vliv koučování na self-efficacy klienta
The Influence of Coaching on the Client's Self-efficacy
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183305Identifiers
Study Information System: 245703
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Baumgartner, František
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
15. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
koučink|kouč|stanovení clů|self-efficacy|zdroje self-efficacyKeywords (English)
coaching|coach|goal setting|self-efficacy|sources of self-efficacy4 Abstrakt Cílem bakalářské práce je analyzovat a objasnit, jak koučování pozitivně ovlivňuje self-efficacy klienta. Self-efficacy neboli vnímaná osobní účinnost je soubor přesvědčení o vlastních potřebných schopnostech k dosažení vytyčeného cíle. Práce pojednává o koučování, jeho vymezení vůči jiným profesím, o principech koučování, roli a kompetencích kouče. Speciální prostor je věnován různým koučovacím technikám. Dále práce rozvíjí téma self-efficacy, jeho zařazení do dílčích složek sebepojetí a dává self-efficacy do souvislosti s dalšími psychologickými koncepty. Posléze se práce věnuje prezentaci výzkumů, které objasňují, jak koučování pozitivně ovlivňuje self-efficacy klienta. Cílem kvalitativního empirického šetření je na základě subjektivní reflexe koučů objasnit, jaké faktory individuálního koučování zvyšují klientovo self-efficacy. Výsledky šetření objasňují, že hlavní cestou pro zvyšování klientovy self-efficacy jsou koučovací techniky a jejich vhodné kombinování. Klíčová slova: koučink, kouč, stanovení cílů, self-efficacy, zdroje self-efficacy
5 Abstract The bachelor thesis aims to analyse and explain how coaching positively influences client's self-efficacy. Self-efficacy or perceived personal efficacy is a set of beliefs about one's own abilities that are necessary for achieving a set goal. This paper discusses coaching, its definition in relation to other professions, the coaching principles, coaches' role, and competencies. A part of the thesis is also focused to various coaching techniques. Furthermore, the thesis develops the topic of self-efficacy, its relations to subcomponents of self-concept and puts self-efficacy in the context of other psychological concepts. Finally, the thesis presents research that clarifies how coaching positively influences client self-efficacy. The purpose of qualitative empirical investigation is to clarify, which factors of individual coaching increase the client's self-efficacy. The investigation was based on the subjective reflection of eight coaches. Results clarify that coaching techniques and their appropriate combination are the main way to increase client's self-efficacy. Keywords: coaching, coach, goal setting, self-efficacy, sources of self-efficacy
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Sebeřízené vzdělávání a jeho souvislost s vybranými psychologickými koncepty
Defence status: DEFENDEDRežná, Lucie (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Date of defense: 4. 9. 2019Diplomová práce se zabývá koncepty kreativity a self-efficacy, a to konkrétně ve spojitosti s proudem sebeřízeného vzdělávání. V teoretické části práce je blíže představen fenomén svobodných škol, hlavních principů, kterými ... -
Kolektivní učitelská efficacy: pilotní výzkum v prostředí českých základních škol
Defence status: DEFENDEDVozková, Anna (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Date of defense: 8. 9. 2017This thesis deals with domain of teacher collective efficacy, that is related to the self-efficacy concept, both are part of the social cognitive theory from Albert Bandura. The theoretical part first summarizes basic ... -
Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání
Defence status: DEFENDEDKučerová, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Date of defense: 7. 9. 2015DIPLOMOVÉ PRÁCE Název práce: Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání Autor práce: Bc. Barbora Kučerová Vedoucí práce: PhDr. Simona Hoskovcová, PhD. ...