Zobrazit minimální záznam

The Influence of Coaching on the Client's Self-efficacy
dc.contributor.advisorGruber, Jan
dc.creatorTošovská, Anežka
dc.date.accessioned2023-07-24T18:42:55Z
dc.date.available2023-07-24T18:42:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183305
dc.description.abstract5 Abstract The bachelor thesis aims to analyse and explain how coaching positively influences client's self-efficacy. Self-efficacy or perceived personal efficacy is a set of beliefs about one's own abilities that are necessary for achieving a set goal. This paper discusses coaching, its definition in relation to other professions, the coaching principles, coaches' role, and competencies. A part of the thesis is also focused to various coaching techniques. Furthermore, the thesis develops the topic of self-efficacy, its relations to subcomponents of self-concept and puts self-efficacy in the context of other psychological concepts. Finally, the thesis presents research that clarifies how coaching positively influences client self-efficacy. The purpose of qualitative empirical investigation is to clarify, which factors of individual coaching increase the client's self-efficacy. The investigation was based on the subjective reflection of eight coaches. Results clarify that coaching techniques and their appropriate combination are the main way to increase client's self-efficacy. Keywords: coaching, coach, goal setting, self-efficacy, sources of self-efficacyen_US
dc.description.abstract4 Abstrakt Cílem bakalářské práce je analyzovat a objasnit, jak koučování pozitivně ovlivňuje self-efficacy klienta. Self-efficacy neboli vnímaná osobní účinnost je soubor přesvědčení o vlastních potřebných schopnostech k dosažení vytyčeného cíle. Práce pojednává o koučování, jeho vymezení vůči jiným profesím, o principech koučování, roli a kompetencích kouče. Speciální prostor je věnován různým koučovacím technikám. Dále práce rozvíjí téma self-efficacy, jeho zařazení do dílčích složek sebepojetí a dává self-efficacy do souvislosti s dalšími psychologickými koncepty. Posléze se práce věnuje prezentaci výzkumů, které objasňují, jak koučování pozitivně ovlivňuje self-efficacy klienta. Cílem kvalitativního empirického šetření je na základě subjektivní reflexe koučů objasnit, jaké faktory individuálního koučování zvyšují klientovo self-efficacy. Výsledky šetření objasňují, že hlavní cestou pro zvyšování klientovy self-efficacy jsou koučovací techniky a jejich vhodné kombinování. Klíčová slova: koučink, kouč, stanovení cílů, self-efficacy, zdroje self-efficacycs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcoaching|coach|goal setting|self-efficacy|sources of self-efficacyen_US
dc.subjectkoučink|kouč|stanovení clů|self-efficacy|zdroje self-efficacycs_CZ
dc.titleVliv koučování na self-efficacy klientacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-15
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId245703
dc.title.translatedThe Influence of Coaching on the Client's Self-efficacyen_US
dc.contributor.refereeBaumgartner, František
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-program.enAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs4 Abstrakt Cílem bakalářské práce je analyzovat a objasnit, jak koučování pozitivně ovlivňuje self-efficacy klienta. Self-efficacy neboli vnímaná osobní účinnost je soubor přesvědčení o vlastních potřebných schopnostech k dosažení vytyčeného cíle. Práce pojednává o koučování, jeho vymezení vůči jiným profesím, o principech koučování, roli a kompetencích kouče. Speciální prostor je věnován různým koučovacím technikám. Dále práce rozvíjí téma self-efficacy, jeho zařazení do dílčích složek sebepojetí a dává self-efficacy do souvislosti s dalšími psychologickými koncepty. Posléze se práce věnuje prezentaci výzkumů, které objasňují, jak koučování pozitivně ovlivňuje self-efficacy klienta. Cílem kvalitativního empirického šetření je na základě subjektivní reflexe koučů objasnit, jaké faktory individuálního koučování zvyšují klientovo self-efficacy. Výsledky šetření objasňují, že hlavní cestou pro zvyšování klientovy self-efficacy jsou koučovací techniky a jejich vhodné kombinování. Klíčová slova: koučink, kouč, stanovení cílů, self-efficacy, zdroje self-efficacycs_CZ
uk.abstract.en5 Abstract The bachelor thesis aims to analyse and explain how coaching positively influences client's self-efficacy. Self-efficacy or perceived personal efficacy is a set of beliefs about one's own abilities that are necessary for achieving a set goal. This paper discusses coaching, its definition in relation to other professions, the coaching principles, coaches' role, and competencies. A part of the thesis is also focused to various coaching techniques. Furthermore, the thesis develops the topic of self-efficacy, its relations to subcomponents of self-concept and puts self-efficacy in the context of other psychological concepts. Finally, the thesis presents research that clarifies how coaching positively influences client self-efficacy. The purpose of qualitative empirical investigation is to clarify, which factors of individual coaching increase the client's self-efficacy. The investigation was based on the subjective reflection of eight coaches. Results clarify that coaching techniques and their appropriate combination are the main way to increase client's self-efficacy. Keywords: coaching, coach, goal setting, self-efficacy, sources of self-efficacyen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV