UV/VIS spektrofotometrie a možnosti jejího využití v rámci vzdělávání učitelů chemie
UV/VIS Spectrophotometry and Its Possibilities of Use in Teacher Education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75582Identifiers
Study Information System: 161449
Collections
- Kvalifikační práce [18712]
Author
Advisor
Referee
Himl, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Health Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
UV, VIS spektrofotometrie, úlohy pro vzdělávání učitelů chemie, optické metody, spektrální metody, nespektrální metodyKeywords (English)
UV, VIS spectrophotometry, educational tasks for teachers of chemistry, optical methodsTato diplomová práce se týká využití UV/VIS spektrofotometrie v rámci vzdělávání učitelů chemie. V teoretické části práce shrnuje poznatky o optických metodách, jejich principech a rozdělení, a velká část je věnována právě UV/VIS spektrofotometrii. V experimentální části jsou uvedené jednotlivé úlohy pro kvantitativní a kvalitativní stanovení látek pomocí UV/VIS spektrofotometru. Úlohy jsou sestavené tak, aby sloužily jako návod pro učitele chemie i jako návod pro studenty, a aby ctily princip postupu od jednoduššího po složitější stanovení látek.
This master's thesis discusses the use of UV/VIS spectrophotometry in chemistry teacher education. Optical methods principles are described in theoretical part of the thesis, and. the main part is dedicated to UV-VIS spectrophotometry. Tasks for quantifying and qualifying substances determination are described in experimental part. Educational tasks are described in a way so that chemistry teachers could use for instructions.