UV/VIS spektrofotometrie a možnosti jejího využití v rámci vzdělávání učitelů chemie
UV/VIS Spectrophotometry and Its Possibilities of Use in Teacher Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75582Identifikátory
SIS: 161449
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Himl, Michal
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
25. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
UV, VIS spektrofotometrie, úlohy pro vzdělávání učitelů chemie, optické metody, spektrální metody, nespektrální metodyKlíčová slova (anglicky)
UV, VIS spectrophotometry, educational tasks for teachers of chemistry, optical methodsTato diplomová práce se týká využití UV/VIS spektrofotometrie v rámci vzdělávání učitelů chemie. V teoretické části práce shrnuje poznatky o optických metodách, jejich principech a rozdělení, a velká část je věnována právě UV/VIS spektrofotometrii. V experimentální části jsou uvedené jednotlivé úlohy pro kvantitativní a kvalitativní stanovení látek pomocí UV/VIS spektrofotometru. Úlohy jsou sestavené tak, aby sloužily jako návod pro učitele chemie i jako návod pro studenty, a aby ctily princip postupu od jednoduššího po složitější stanovení látek.
This master's thesis discusses the use of UV/VIS spectrophotometry in chemistry teacher education. Optical methods principles are described in theoretical part of the thesis, and. the main part is dedicated to UV-VIS spectrophotometry. Tasks for quantifying and qualifying substances determination are described in experimental part. Educational tasks are described in a way so that chemistry teachers could use for instructions.