Boti do Unreal Tournamentu s emočním modelem.
Unreal bots with emotions
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7513Identifiers
Study Information System: 43494
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Holan, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
18. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Práce se zabývá využitím emocí v umělé inteligenci v počítačových hrách. Bude zkoumán možný přínos emocí pro umělou inteligenci z hlediska lepší imitace lidského chování. Cílem práce je implementace emočního modelu v prostředí hry Unreal Tournament (projekt UT Emotion Bots) a zhodnocení jeho vlastností a vhodnosti pro simulaci emocí v FPS hrách. Práce dále představí platformy použité při vývoji UT Emotion Bots a zhodnotí jejich vhodnost pro vývoj umělé inteligence.
This work is concerned with usage of emotions in artificial inteligence in computer games. It inspects possible benefits of emotions for artificial inteligence in the means of better imitation of human behavior. Main goal of this work is the implementation of an emotion model in the enviroment of the game Unreal Tournament (project UT Emotion Bots) and appraisal of its properties and suitability for the simulation of emotions in FPS games. This work introduces platforms used in the development of the project UT Emotion Bots and it evaluates their suitability for development of artificial inteligence.