dc.contributor.advisor | Veselý, Pavel | |
dc.creator | Kaštánková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T20:20:20Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T20:20:20Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/73995 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá implementací karetní hry Mariáš a umělé inteligence pro tuto hru. Hra je určena pro tři hráče a lze ji hrát jak s jinými lidmi, tak s počítačovým protivníkem. Hra je navržena jako klient- server aplikace, přičemž hráč se ke hře připojuje pomocí webové stránky. Základ umělé inteligence tvoří algoritmus Minimax. Pro jeho urychlení používáme Alfa-Beta prořezávání, hashovací tabulky k ukládání ekvivalentních stavů hry a různé heuristiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the implementation of a card game, Mariáš, and an artificial intelligence for this game. The game is designed for three players and it can be played with either other human players, or with a computer adversary. The game is designed as a client-server application, whereby the player connects to the game using a web page. The basis of the artificial intelligence is the Minimax algorithm. To speed it up we use the Alpha-Beta pruning, hash tables for storing equivalent states of the game and various heuristics. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Mariáš | cs_CZ |
dc.subject | Karetní hra | cs_CZ |
dc.subject | Minimax | cs_CZ |
dc.subject | Alfa-Beta | cs_CZ |
dc.subject | Umělá inteligence | cs_CZ |
dc.subject | Mariáš | en_US |
dc.subject | Card game | en_US |
dc.subject | Minimax | en_US |
dc.subject | Alpha-Beta | en_US |
dc.subject | Artificial intelligence | en_US |
dc.title | Artificial intelligence for Mariáš | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-08 | |
dc.description.department | Computer Science Institute of Charles University | en_US |
dc.description.department | Informatický ústav Univerzity Karlovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 177710 | |
dc.title.translated | Umělá inteligence pro licitovaný mariáš | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Pangrác, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 002102541 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Obecná informatika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | General Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Informatický ústav Univerzity Karlovy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Computer Science Institute of Charles University | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Obecná informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | General Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá implementací karetní hry Mariáš a umělé inteligence pro tuto hru. Hra je určena pro tři hráče a lze ji hrát jak s jinými lidmi, tak s počítačovým protivníkem. Hra je navržena jako klient- server aplikace, přičemž hráč se ke hře připojuje pomocí webové stránky. Základ umělé inteligence tvoří algoritmus Minimax. Pro jeho urychlení používáme Alfa-Beta prořezávání, hashovací tabulky k ukládání ekvivalentních stavů hry a různé heuristiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on the implementation of a card game, Mariáš, and an artificial intelligence for this game. The game is designed for three players and it can be played with either other human players, or with a computer adversary. The game is designed as a client-server application, whereby the player connects to the game using a web page. The basis of the artificial intelligence is the Minimax algorithm. To speed it up we use the Alpha-Beta pruning, hash tables for storing equivalent states of the game and various heuristics. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Informatický ústav Univerzity Karlovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021025410106986 | |