Artificial intelligence for Mariáš
Umělá inteligence pro licitovaný mariáš
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73995Identifiers
Study Information System: 177710
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Pangrác, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Computer Science Institute of Charles University
Date of defense
8. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Mariáš, Karetní hra, Minimax, Alfa-Beta, Umělá inteligenceKeywords (English)
Mariáš, Card game, Minimax, Alpha-Beta, Artificial intelligenceTato práce se zabývá implementací karetní hry Mariáš a umělé inteligence pro tuto hru. Hra je určena pro tři hráče a lze ji hrát jak s jinými lidmi, tak s počítačovým protivníkem. Hra je navržena jako klient- server aplikace, přičemž hráč se ke hře připojuje pomocí webové stránky. Základ umělé inteligence tvoří algoritmus Minimax. Pro jeho urychlení používáme Alfa-Beta prořezávání, hashovací tabulky k ukládání ekvivalentních stavů hry a různé heuristiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis focuses on the implementation of a card game, Mariáš, and an artificial intelligence for this game. The game is designed for three players and it can be played with either other human players, or with a computer adversary. The game is designed as a client-server application, whereby the player connects to the game using a web page. The basis of the artificial intelligence is the Minimax algorithm. To speed it up we use the Alpha-Beta pruning, hash tables for storing equivalent states of the game and various heuristics. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)