Artificial intelligence for Mariáš
Umělá inteligence pro licitovaný mariáš
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73995Identifikátory
SIS: 177710
Kolekce
- Kvalifikační práce [11196]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pangrác, Ondřej
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Informatický ústav Univerzity Karlovy
Datum obhajoby
8. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Mariáš, Karetní hra, Minimax, Alfa-Beta, Umělá inteligenceKlíčová slova (anglicky)
Mariáš, Card game, Minimax, Alpha-Beta, Artificial intelligenceTato práce se zabývá implementací karetní hry Mariáš a umělé inteligence pro tuto hru. Hra je určena pro tři hráče a lze ji hrát jak s jinými lidmi, tak s počítačovým protivníkem. Hra je navržena jako klient- server aplikace, přičemž hráč se ke hře připojuje pomocí webové stránky. Základ umělé inteligence tvoří algoritmus Minimax. Pro jeho urychlení používáme Alfa-Beta prořezávání, hashovací tabulky k ukládání ekvivalentních stavů hry a různé heuristiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis focuses on the implementation of a card game, Mariáš, and an artificial intelligence for this game. The game is designed for three players and it can be played with either other human players, or with a computer adversary. The game is designed as a client-server application, whereby the player connects to the game using a web page. The basis of the artificial intelligence is the Minimax algorithm. To speed it up we use the Alpha-Beta pruning, hash tables for storing equivalent states of the game and various heuristics. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)